השמיניסטים נערכים לפעילות
השמיניסטים נערכים לפעילותרעננים

נציגות של חמישה עשר שמיניסטים התכנסו בסוף השבוע האחרון במשרד תנועת רעננים, במטרה להתניע את הקמתה של חטיבת שמיניסטים לפעילות ציבורית. 

יוזם המהלך ומרכז התכנית, אורי שחור, הצליח ליצור קשר עם שמיניסטים פעילים ודומיננטיים מערי המרכז, הדרום והצפון ויש"ע, שבחרו להוביל את המהלך. המארגנים מבקשים ליצור תשתית להקמת התארגנות ארצית של שמיניסטים בציונות הדתית דבר שלא היה קיים עד היום.

מזכ"ל רעננים עידן בשארי, הסביר מדוע בחרו ברעננים להקים חטיבה מהתיכונים, "תנועת רעננים ביסודה נועדה לקדם פעילות ציבורית בנושאים הקשורים על סדר היום הציבורי, מתוך תפיסה ציונית דתית. חברי התנועה עד היום הינם צעירי וצעירות בגילאי 23-35 שבצורה טבעית ראו את עצמם שייכים למגמה שכזו. לאחר פנויות רבות מישיבות תיכוניות ואולפנות, הבנו שקיים רצון וצורך אמיתי באוכלוסיית השמיניסטים  והשמיניסטיות להיות שותפים במגמה שרעננים מובילה בע"ה ע"י הקמת חטיבה נוספת בעלת מאפיינים הייחודיים לה".

חטיבת השמיניסטים, מתכננת לקדם כנס שמיניסטים ארצי שיתקיים טרם חג הפסח, ויעסוק במתן כלים לקידום נטילת אחריות בנושאים ציבוריים בחברה ובמדינה עם סיום שלב התיכון.

אתמול, שיגרו חברי החטיבה מכתב, לחברי הכנסת מהציונות הדתית  מכתב בו הם מבקשים ש"נבחרי הציבור יהוו בהתנהלותם דוגמא אישית" לצעירים על ידי שילוב הכוחות גם בתחום הפוליטי- ציבורי. אורי שחור מרכז החטיבה הדגיש, כי "יכולת לקדם פעילות ציבורית משמעותית בציונות הדתית יכולה לבוא דווקא על ידי איחוד הכוחות".

איתי ארבל מהישיבה התיכונית בגבעת שמואל אמר במפגש, כי "יש אפשרות לשנות הרבה דברים, באתי לכאן להשפיע מתוך התארגנות ולא כיחיד".

חברו ישי מגורי מהישיבה בקריית ארבע אמר, "באתי לתת, ולפעול שההתארגנות החשובה הזו תמשיך לאורך זמן, גם אחרי שנסיים את התיכון" .יאיר קלר מישבת נחשון אמר את הדברים בכינוס בצורה פשוטה, "נמאס לי מהפלגנות באתי לפעול לאחדות".

יוני שטבון, יו"ר תנועת רעננים- צעירי הציונות הדתית, אמר כי "המגמה בה 'השטח' והצעירים יותר מבקשים להתאחד ולהיות שותפים בפעילות ציבורית משמעותית, חייבת להקרין גם על אנשי הציבור שלנו. מהלך שכזה בתחום הפוליטי יתאפשר רק על ידי פריימריז פתוחים לכלל הציונות הדתית והציבור המסורתי" .