מטע זיתים גבעות עולם
מטע זיתים גבעות עולםהלל מאיר

תושבי איתמר זועמים, לאחר שהתברר להם כי ביום ראשון הקרוב מתכוונים המינהל האזרחי והצבא, לאפשר לתושבי עוורתא להיכנס לתחומי היישוב, לצורך חריש מתחת לעצי הזיתים.

במכתב ששיגר ועד הפעולה בישוב נאמר, כי "אנו מביעים זעזוע עמוק על כך ששנה בדיוק לאחר הרצח הלקח לא נלמד והמינהל האזרחי מאפשר לתושבי עוורתא לתכנן את הפיגוע הבא".

"רוצחי בני משפחת פוגל מחמולת עוואד (המרכיבה את מחצית מתושבי הכפר) השתתפו במסיק בשנים קודמות וכך בקלות חדרו ליישוב וביצעו את הרצח", כתבו התושבים, "הכפר עוורתא הסמוך לאיתמר משמש שנים ארוכות כבסיס ליציאת רוצחים ליישוב איתמר אשר נטלו את חייהם של ארבעת בני משפחת שבו, יוסף טויטו, שלמה מילר וחמשת בני משפחת פוגל".

בישוב מציינים, כי "תושבי מדינת ישראל נחשפו לחיבוק החם של תושבי עוורתא לרוצחים. התקשורת הישראלית הזדעזעה מפרסום ראיון עם בת משפחה של אחד מרוצחי משפחת פוגל ששיבחה את הרצח והרוצחים. רק לפני חצי שנה תושבי עוורתא שהוכנסו למסיק לתחומי איתמר טרחו לציין בפנינו התושבים את מטרתם האמיתית ע"י סימון סימן שחיטה על הצוואר ואמירה 'נעשה לכם מה שעשינו לפוגל'".

"לצערנו, לא נעשה דבר למניעת הפיגוע הבא באיתמר, לא זו בלבד שלא ניתן עונש מוות לרוצחים כעת המינהל האזרחי רוצה לתת למשפחתם ולכפרם פרס. אנו קוראים לצבא ולממשלת ישראל לא להיכנע לארגוני השמאל ולטרור הערבי ולא להפקיר את חיינו! אל תכניסו את רוצחי הכפר עוורתא ליישובנו!! אנו מצהירים כי נגן בגופינו על איתמר וסומכים על הצבא כי לא יאפשר פגיעה בביטחוננו", חותמים התושבים את מכתבם. 

מדובר צה"ל נמסר כי "בימים אלו מתקיים חריש אדמות פלסטיניות באזור כולו. מאחר שבתחומי היישוב איתמר ישנן אדמות חקלאיות בבעלות פלסטינית פרטית, מתאמים צה"ל והמנהל האזרחי עם רבש"צ היישוב ואנשיו, את חריש האדמות לבעליהן. כוחות הביטחון נערכים במקום על מנת לאפשר את קיום החריש, וערוכים להעניק ביטחון לתושבי היישוב איתמר".