מהכלבים שחולצו
מהכלבים שחולצומשרד החקלאות

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה טרומית את הצעת חוק לתיקון פקודת הכלבת של הח"כית עינת וילף (העצמאות), וקבוצת ח"כים.

הצעת החוק באה לתקן את פקודת הכלבת כך שמניין הימים בהם מצוי בעל החי בבידוד יהיה מיום אירוע הנשיכה ולא מיום הדיווח.

בנוסף, מוצע להתיר לשיקול דעתו של הרופא הממשלתי או הרופא וטרינר הממשלתי לפתור בעל חי אשר נשך בעקבות התגרות בו ואשר אינו מצוי ביישוב בו דווח על מקרי כלבת מהבידוד וגם אם נשלח בעל החי לבידוד מוצע להגביל את הבידוד עד לקבלת תוצאות בדיקת הנוגדנים שלו ובמידה והוא נקי מכלבת – יש לשחררו.

כמו כן, מוצע לקבוע כי בעל חי שבעליו לא בא לשחררו חמישה ימים לאחר תום הבידוד בו הוא היה מצוי, ייחשב כבעל חי עזוב וכי אין להשמידו כפי שמותר היום לפי סעיף 4(4) לפקודה.



בדברי ההסבר להצעה, נכתב כי "על פי המצב החוקי הקיים, בעל חיים שנעצר בשל נשיכת אדם, מבודד למשך עשרה ימים מיום התחלת המעצר. נושא הבידוד וההסגר הינו נושא כאוב ביותר הן לבעל החיים והן לבעליו. על כן מוצע למזער, ככל שרק ניתן, את משך הזמן בו מצוי בעל החי בבידוד ובלבד שאין בכך כדי לסכן את בריאות הציבור.

מבדיקה מקצועית עולה כי חשיבות הבידוד וההסגר, לצורך שמירה על בריאות הציבור, הינה במשך תקופה של עשרה ימים מיום הנשיכה ולא מיום כניסת בעל החיים להסגר. בנוסף, נמצא כי הסיכוי של בעל חיים אשר נשך בעקבות התגרות להיות נשא כלבת הוא נמוך...

הצעת החוק תביא לאיזון ראוי יותר בין מידת סבלו הבלתי נמנע של בעל החיים לבין הצורך בשמירה על בריאות הציבור".





7 ח"כים תמכו בהצעה ושניים התנגדו לה. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת, שתכריע איזו ועדה תדון בהצעה להכנתה לקריאה הראשונה.