מנוגד לחוקה. מיכאל איתן
מנוגד לחוקה. מיכאל איתןפלאש 90

השר מיכאל איתן עותר לבית הדין של הליכוד בניסיון למנוע את הדיון היום (חמישי) בועדת הבחירות של המפלגה בנוגע למועדי הבחירות לממלאי התפקידים במוסדות הליכוד.

איתן טוען, כי ועדת הבחירות מתכוונת לדון היום בבחירות לתפקידי יו"ר הועידה, למזכירות וללשכה ובמושב הפתיחה, זאת ללא סמכות.

בעתירה נכתב, כי ההחלטה לקיים את הדיון התקבלה "ללא כל סמכות ופוגעת בחוקת הליכוד ובסמכויות מרכז הליכוד ונשיאות ועידת הליכוד...הניסיון להקנות לוועדת הבחירות סמכות המסורה מכוח החוקה למרכז מנוגד לחוקה ופסול מעיקרו. לא מדובר בפגם טכני שולי אלא בנסיון מכוער למנוע מחברי המרכז לומר את דברם ולהחליפם בפורום נוח יותר לאחד המתמודדים".

עוד נטען בעתירה, כי "בחירת ראשי מוסדות, עוד בטרם נדונו הצעות שונות לתיקון החוקה, היא מניפולציה שנועדה להקנות יתרון בלתי הוגן למועמדות של מספר מועמדים שחברו יחדיו ומבקשים לנצל את צורת ההצבעה הבלתי חוקית כדי לחזק אחד את השני ולתת לעצמם יתרון לא חוקי ולא הוגן".

לטענת איתן, "הקדמת הבחירות לראשי המוסדות פוגעת בין השאר בסמכות הוועידה לקבוע תנאי סף למועמדים לתפקידים הנ"ל. רעיונות לקביעת תנאי סף, כמו למשל מניעת התמודדות של שרים לתפקידים הללו, כבר עלו בימים אלו בזירה התנועתית, וצירים שנבחרו לוועידה הכריזו על רצונם לשנות את החוקה בעניין זה. מבלי להביע עמדה לגופו של עניין, יש לשמור על זכותם של הצירים להשתתף בצורה אמיתית ולא לסכל את זכותם הלגיטימית לתיקוני חוקה באמצעות מהלך של בחירות בזק משולבות".

"הדיון בנושאים אלו בועדת הבחירות וההחלטות המסתמנות משרתות חלק מהמועמדים, פוגע בכללים בסיסים של בחירות הוגנות ומנוגד לחוקה ועל כן, מתבקש בית הדין העליון להוציא צו האוסר על ועדת הבחירות ועל יו"ר הועדה לדון ולהחליט בעניינים אלה, הנמצאים בסמכות גופים אחרים של התנועה", מוסיף איתן.