חוסן יצירתי. יעלון
חוסן יצירתי. יעלוןפלאש 90

המשנה לראש הממשלה והשר לנושאים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון, נפגש בסוף השבוע בלשכתו בירושלים עם חברי פורום מטה מאבק היוצרים.

הפגישה נקבעה לאחר פנייה של חברי הפורום, בעקבות התבטאותו הנחרצת של השר יעלון נגד הכוונה לסגור את ערוץ עשר. בפגישה השתתפו, מצד היוצרים, יו"ר איגוד התסריטאים, עמית ליאור; מנכ"ל שח"ם, שחר בוצר; מנכ"ל איגוד הבמאים, אסף כרמל; מנכ"ל איגוד עורכי התמונה והקול, נגה בריינס; ומנכ"ל איגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה, עידן אור.

במהלך הפגישה שטחו חברי הפורום בפני השר יעלון את מצוקות התעשייה, בהן אי עמידה בהתחייבויות החוק ליצירה מקורית מצד הערוצים השונים, תפקודה הלקוי של רשות השידור, קשיים אשר מערימה המדינה בהקלה על תנאיהם הכלכליים של משקיעים, רשתות בינלאומיות וחברות הפקה לעבוד בישראל ועוד.

יעלון אמר במהלך הפגישה לחברי הפורום, כי "כשאני מבקר בעולם, מסביר את ישראל ומספר מדוע אני אופטימי בנוגע לעתידה, אני גם משתמש בהישגים הישראליים בתחום התרבות. יצירה ישראלית היא מקור עוצמה המצביע על חברה בריאה, חיונית ותוססת. התברכנו ביוצרים מעולים וביצירה מעולה שאיכותה כבר ידועה גם מחוץ לגבולות ישראל, וההוכחה לכך היא סרטים ישראלים שמועמדים, ואף זוכים, בפרסים יוקרתיים בחו"ל, סדרות ופורמטים מקומיים שנמכרים לרשתות השידור הגדולות והמשפיעות בעולם, יוצרים כחול-לבן שמצליחים מעבר לים ועוד. זה שלנו, זה מייצג אותנו, אלו הן הפנים היפות של מדינת ישראל. זה אינו דבר מובן מאליו במדינה עם כל כך הרבה אתגרים, ועלינו להמשיך לעודד את העוסקים במלאכה ולהעניק להם כלים ראויים לכך, גם כלכליים וגם מבחינת חוקים, שיקלו עליהם להמשיך ליצור, להתפרנס ולהביא את התרבות הישראלית לכל בית, ואף מחוץ למדינה".

עוד הוסיף השר יעלון ואמר: "חוסן לאומי לא מתאפיין רק בטנקים ובמטוסים. התרבות הישראלית, היצירה והיוצרים, הם מרכיב קריטי בחוסן הלאומי שלנו וביכולת שלנו להמשיך ולשגשג. אני רואה חשיבות מרכזית בהשקעה ביצירה הישראלית ובעוסקים בה, ואשמח להירתם על מנת להשפיע ולדחוף למרות שהנושא אינו בתחום אחריותי הישירה".