עופר עיני גילה אדרעי
עופר עיני גילה אדרעיצילום: פלאש 90

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, התייחס הערב (שני) למסיבת העיתונאים של שר התחבורה, ישראל כץ, בה הודיע על ארגון מחדש של רכבת ישראל.

"שר התחבורה עשה היום צעד שהינו הפקרות לשמה וחוסר אחריות ממדרגה ראשונה כלפי ציבור העובדים והנוסעים ברכבת. כל זאת תוך זריית חול בעיני הציבור ואמירת דברים שלא היו ולא נבראו".

"שר התחבורה לא הגיע מעולם להסכם איתי", הדגיש עיני, "בשבועיים האחרונים ניהלתי, בשיתוף מלא של ועד עובדי הרכבת, מו"מ אינטנסיבי עם הנהלת הרכבת ונציגי האוצר. במו"מ היתה התקדמות ניכרת אולם בשום פנים ואופן לא היה הסכם, ודאי שלא עם שר התחבורה. כך שכל האמירות כאילו הגעתי להסכם איתו, והועד הוא שטירפד אותו, הינן הבל הבלים ועל אחריותו של השר בלבד".

יו"ר ההסתדרות הוסיף כי "ישראל כץ החליט לבצע פרובוקציה באמצע מו"מ שמתנהל ומתקדם. זהו דבר חסר תקדים שאני מתקשה לזכור כמותו בשנים האחרונות ביחסי העבודה. כץ כנראה אינו מחפש את ההסכם אלא את המלחמה עם העובדים לשם מלחמה. הוא רוצה לפתות אותם לשביתה על מנת להבאיש את ריחם בעיני הציבור וכדי לצבור נקודות".

"ההסתדרות אינה מתכוונת ליפול למלכודת של כץ אלא לנהוג באחריות לטובת ציבור הנוסעים ברכבת והעובדים. אני קורא לשר לחזור בו מהחלטתו הנמהרת והלא אחראית ולהמשיך את המו"מ המתקדם כדי להגיע להסכם. זאת כדי לא ליצור הסלמה ביחסי העבודה ופגיעה באזרחי מדינת ישראל. במקרה כזה האחריות תהיה עליו בלבד".