סטנלי פישר
סטנלי פישרפלאש90'

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה לקריאה ראשונה את ההצעה של חבר הכנסת רוברט אילטוב לתקן את חוק הבנקאות, באשר לקביעת גודל מזערי לאותיות בדוחות בנקאיים לקשישים.

בדיון שהתקיים היום (ב') בוועדה הסביר ח"כ אילטוב כי אזרחים ותיקים מתקשים לקרוא את הכתוב בדוחות שהם מקבלים מהבנק ובעיקר מפאת גודל הכתב. לכן הציע אילטוב להסמיך את שר האוצר לקבוע את הגודל המזערי של האותיות בדוחות הבנק שישלחו לאזרחים ותיקים.

יו"ר הסתדרות הגמלאים, חבר הכנסת לשעבר גדעון בן ישראל, אמר כי הדבר נראה לכאורה שולי, אבל מדובר בהצעה חשובה מאוד. היועצת המשפטים של המועצה לצרכנות, עו"ד יעל כהן שוואט, אמרה כי הצורך להגדיל את האותיות בדוחות חשוב לכלל הציבור. היא ביקשה להרחיב את ההצעה, אולם ח"כ אילטוב לא אימץ את הבקשה.

מנהל קשרי חוץ באיגוד הבנקים, טיבי רבינוביץ, סיפר כי בסוף השבוע האחרון ביקר אצל סבתו, נזכר בדיון היום וראה כמה חשבונות ששולחות חברות שונות במשק. "לא מצאתי הגדלה של האותיות וגיליתי שגם אין הנחות לאזרחים ותיקים, בניגוד לנעשה בבנקים שהם המיטיבים ביותר עם האזרחים הוותיקים", אמר רבינוביץ. עם זאת הוא הבהיר כי איגוד הבנקים לא מתנגד להצעה.

נציגת הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, עודדה פרץ, אמרה כי קביעת גודל האותיות צריכה להיות בסמכותו של נגיד בנק ישראל ולא בסמכות שר האוצר. ח"כ אילטוב קיבל את ההצעה והוועדה אישרה את התיקון.