
יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, פתח היום (שלישי) את דיון הוועדה לקידום מעמד האישה לרגל יום האישה הבינלאומי.
יו"ר הכנסת סיפר על חיה ציפה פינס ואיטה ילין - הנשים שהקימו את בית החולים "עזרת נשים" בירושלים, "אני מעלה אותן על נס בגלל העשייה לפני 150 שנה. האם היו פמיניסטיות? סביר להניח שלא, אבל הן זיהו את מה שאמרה שנים רבות אחריהן ההוגה קריסטיבה – את הקשר בין אמהות ליצירה, את יכולתה של האישה לעזור לחברה, לעשות ולא רק לדבר".
"אני רואה בח"כיות של היום כממשיכות דרכן", אמר ריבלין, "קידום מעמד האישה אינה רק חובתן של נשים אלא גם של הגברים שקיפחו נשים שנים רבות".
יו"ר הוועדה, ציפי חוטובלי, אמרה כי "בעולם הפרסום מיוצגת תת תרבות שמקדשת כסף על חשבון התבונה האנושית. מדי ערב מוצגות נשים רפות שכל וסרות טעם כגוף שאין לו נשמה. המדינה רעשה על הדרת נשים. נוח להפנות אצבע מאשימה כאילו אצלנו אין הדרת נשים, אבל הן מוצגות על כל במה כקולב".
"תבונתן הרבה של נשים, כמו אלה שיושבות סביב השולחן כאן, לא באה לידי ביטוי על המסך. לא פלא שבסקר שערכה ויצ"ו לאחרונה בקרב בנות 15-18 התשובה לשאלה מה את רוצה להיות כשתהיי גדולה הייתה דוגמנית. היום אגיש הצ"ח שתטיל קנסות כבדים על גוף תקשורת שיציג פרסומת המבזה נשים. על מנת שהדיבורים מדי יום האישה יהפכו למעשים. חייבים לאסור את המשך המציאות החברתית הפסולה, המודדת נשים לא על פי הישגיהן אלא רק על פי גופן ויופין".
יו"ר ויצ"ו ישראל, גילה אושרת, "פרסומות משפיעות על המציאות, על חיי היום יום. כשמצמצמים את האישה ומקבעים סטריאוטיפ של מישהי ששופינג הוא כל עולמה ואין לה הבנה בטכנולוגיה, זה מעביר מסר. תחת השפעה כזו אין סיכוי שילדים יגדלו לעולם של שוויון מכבד. גם טשטוש נשים בפרסומות היא הפרה של זכויות אדם. מי שדורש להוריד פרסומות בהן מופיעות נשם עושה זאת כדי שגברים לא יתפתו ומקבע את דימוין של נשים כפתייניות".
הפרסומאי דני נטלר, שמשרדו גליקמן-נטלר-סמסונוב קיבל אשתקד את אות הקלון של ויצ"ו על פרסום מבזה נשים: "מוזר בעיני שבבניין שאמור לייצר את עתידנו מצאו הח"כים את הסיבה למה הם לא מצליחים ליצור מקום שראוי לחיות בו בפרסומאים. טפסו על עץ אחר. השקיעו בחינוך דור פרסומאים יותר טוב. הפרסומאים הצעירים רק רוצים ליצור משהו שכולם ישימו לב אליו. ההיתלות בפרסומות מגוחכת. הנושא העיקרי הוא מעמד האישה בחיים".

