הרב ישראל אריאל
הרב ישראל אריאלהר הבית

ראש מכון המקדש, הרב ישראל אריאל, פרסם הערב (רביעי) מכתב גלוי שנכתב בעקבות פסק ההלכה שפרסמו לאחרונה הרבנים הראשיים לישראל - הרב יונה מצגר והרב שלמה משה עמאר, בו אסרו לעלות להר הבית.

"נחזור על הראשונות לחזק ידים רפות", פתח הרב אריאל את מכתבו, "ומול המתנגדים לעליה להר, נמשיך את קיום מצות העליה להר - ביתר שאת ויתר עז!"

"ידע כל העולה להר, כי בעלייתו הוא מקיים מצוות רבות מן התורה, מצוות שאחרים מבטלים את קיומן", הדגיש הרב אריאל ומנה את המצוות שהעולה להר הבית מקיימן.

ראש מכון המקדש הוסיף כי "מי שכתב בירור מסודר ומקיף בעניין העליה להר הבית, הוא מו"ר הרב גורן זצ"ל, שהוציא ספר בשם 'הר הבית', המחייב את העלייה להר הבית, וטרם קם גדול בישראל אשר כתב ספר עם מידות מדויקות כמוהו, הסותר את דבריו. כמו כן, טרם קם גדול בישראל אשר כתב חיבור מסודר, המוכיח, מדוע מאתיים מצוות התורה שבמקדש בטלות זה ארבעים וחמש שנה. אם יש 'גדול' אחד כזה, אנא! יוציא את ספרו לאור, ויעמיד אותו למבחן גדולי התורה בדורנו! נכון לומר שתלמידי חכמים התעלמו משאלת העליה להר וחידוש העבודה. אך האומר: 'כל גדולי ישראל' אסרו את העליה להר, ואסרו את חידוש העבודה - אינו אומר אמת".

"אנא! הניחו להם לישראל!", קרא הרב אריאל במכתבו, "כי האלפים הרבים מישראל, העולים להר בקדושה ובטהרה, להחזיק בהר הבית מפני אויבי ישראל, ולחדש את העבודה במקדש - בני נביאים הם!".