בלי דרכון. דגן
בלי דרכון. דגןפלאש 90
ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן מונה היום לסגן יו"ר ודירקטור בחברת גלטן ביודיזל הפעילה בשוק האנרגיה הירוקה. גלטן, שהתמזגה לאחרונה עם אלומות בית השקעות (ספרינט), פועלת בשוק הבינלאומי של תחום הביו-דיזל ומתמחה בגידול והפקה של שמן מצמח הג'אטורפה עבור התעשייה. לאחרונה הוערך שווי פעילות החברה על ידי פרופ' ניסים ארנייה בכ- 79 מיליון ₪.

דורון לוי, יו"ר גלטן ביודיזל, בירך על המינוי ואמר: "אנו מברכים על הצטרפותו של דגן לחברה ובטוחים שניסיונו בשילוב יכולותיה המוכחות של גלטן ביודיזל ירחיבו את מעגלי הפעילות בת הקיימא של החברה ובהכרה בה כשחקן משמעותי בזירת ייצור חומרי גלם עבור תעשיית הביו-דיזל העולמית".

גלטן מגדלת בגאנה את צמח הג'אטרופה ממנו מפיקים שמן צמחי ממקור לא אכיל המשמש להפקת ביו-דיזל שנמכר בעיקר באירופה.

הג'אטרופה הינו צמח רב שנתי שאינו מיועד למאכל וגדל באזורים נידחים ובאדמות שוליים, ללא צורך בהשקיה. החברה בנתה את פעילותה על בסיס ידע נרחב בגידול והתאמה של צמח הג'אטורפה, ביחד עם מומחה מאוניברסיטת אונהיים גרמניה, במטרה להפיק שמן בכמויות מסחריות תוך עמידה בתקן הביו-דיזל האירופאי.

מחברת גלטן ביודיזל נמסר כי בכוונתה להמשיך לפעול בכדי לקדם את תחום פעילותה וכן לפעול לצורך גיוס הון על מנת להרחיב תחום פעילות זה, כך שניתן יהיה לבצע ייצור של שמן צמחי לתעשיית הביו-דיזל באופן מסחרי.