למצוא פתרון. עיני ושטייניץ
למצוא פתרון. עיני ושטייניץפלאש 90
יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שיגר הבוקר מכתב לשר האוצר, יובל שטייניץ, ובו קריאה לפתוח במו"מ עם ההסתדרות על פיצוי לעובדים בדרום שנאלצים מסיבות שונות לא להגיע לעבודתם, ועקב כך לוותר על ימי עבודה.

עיני אמר היום, כי "במלחמת לבנון השנייה יזמתי פנייה דומה ואז הגענו עם האוצר לנוסחה שבה פרנסתם של העובדים, שנאלצו להישאר בבית בגלל המצב הביטחוני לא נפגעה. אני מקווה ששר האוצר ירים את הכפפה גם הפעם כדי לא לגרום עוגמת נפש כפולה לאותם עובדים: גם קאסמים ורקטות וגם פגיעה בפרנסה. אין סיבה שלא נציף בעיות ונגיע להסדר גם הפעם".

בהסתדרות אומרים כי נראה שהנפגעים העיקריים הפעם הם בעיקר הורים עובדים הנאלצים להישאר ולהשגיח על ילדיהם הקטנים בגלל ביטול הלימודים בערי הדרום. יחד עם זאת מדגישים בהסתדרות כי יש לדון בעניינים נוספים, ככל שיעלו, שאינם מוסדרים בחקיקה בתקנות או בהסדרים קודמים.

יצוין כי ההסדר במלחמת לבנון השנייה שהושג, כאמור, ביוזמתו של עיני, הושג אחרי מו"מ אינטנסיבי של מספר ימים בו התמודדו האוצר, ההסתדרות והמעסיקים לראשונה עם בעיה של השבתת החיים הכלכליים בחלק ניכר של המשק (צפון הארץ) כתוצאה מהמלחמה. אולם, למרות הקושי, הושג בסופו של דבר הסדר לפיו העובדים בצפון שנעדרו מהעבודה עקב מטחי הקטיושות יקבלו שכר מלא מהמעסיקים ואלה יקבלו פיצוי כמעט מלא ממשרד האוצר.

תקדים זה יושם אף במבצע "עופרת יצוקה" כאשר תושבי הדרום נאלצו במשך מספר רב של ימים בבתיהם ולא להגיע לעבודה. גם כאן נשמר העיקרון לפיו המעסיקים משלמים את השכר ומקבלים פיצוי מהמדינה.

מאז היו מספר מקרים של ירי קאסמים ורקטות על ישובי הדרום. לכן מבקש יו"ר ההסתדרות לקיים מו"מ על מנת למצוא פתרונות למקרים נוספים, זולת סגירת בית העסק, שיביאו לפיצוי עובדים אשר נאלצים לא להגיע לעבודה.