העתירה נמשכה. רוזן
העתירה נמשכה. רוזןפלאש 90

עו"ד ספיר סחייק, פרקליטתו של דני רוזן, בן זוגה של תנ"צ אהובה תומר ז"ל, אשר עתר לבג"ץ בדרישה למנוע את פרסום "ספר הזכרון לנספי אסון הכרמל", משכה את העתירה שהוגשה בנושא לבג"ץ.

הפרקליטה קיבלה את ההחלטה בעקבות המלצת השופטים, זאת לאחר שנשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, הבהיר לה שאין כל עילה לעתירה.

באולם שאל גרוניס את עורכת הדין, "לא ברור לי מה אתם עושים בבימ"ש זה. השב"ס הוציא ספר. נספו אנשי שב"ס, מטבע הדברים שהשב"ס מוציא ספר שעיקרו עוסק באנשי שב"ס. מה הטענה? עדיף היה שלא יזכירו כלל את האחרים?".

גרוניס אף הבהיר בלשון שאינה משתמעת לשתי פנים כי לטעמו לא כל דבר הוא מעניינו של בג"ץ ולא בכל נושא יש לבית המשפט מה לומר.

"פנו למי שאתם חושבים לנכון, החל מראש הממשלה והשרים, תבקשו מהם שמדינת ישראל תוציא ספר הנצחה לזכר כל האנשים. בית המשפט לא יצווה על המדינה להתחיל להוציא ספרי הנצחה. יש גבול", הוסיף גרוניס.

גרוניס אף דחה את הטענות בנושא חוסר השוויון, תוך שהוא מבהיר כי איננו מתעלם מכאבן של המשפחות. "אין קשר לשוויון, אילו המשטרה הייתה מוציאה יש להניח שהיו מקדישים את העיקר לאנשי המשטרה שנספו, מאחר והשב"ס הוציא ספר כמובן שהוא יתייחס בעיקרו לאנשי השב"ס שהם יוצאי שורותיו. בימ"ש לא יתערב בעניין כזה. גברתי מצפה שבימ"ש הזה יאמר כמה עמודים בספר הנצחה צריך לתת לכל נספה? אנחנו חלילה לא מזלזלים. אין עילת התערבות".

בעקבות המלצת השופטים החליטה עורכת הדין למשוך את העתירה.