זוכה. בן גביר.
זוכה. בן גביר.פלאש 90

שופט בית המשפט השלום בירושלים, אלכסנדר רון, זיכה את פעיל הימין איתמר בן גביר מעבירות של תמיכה בארגון טרור - תוך הסתמכות על עיקרון "שרשרת הראיות".

הפרקליטות הגישה בעבר כתב אישום נגד בן גביר לאחר ששכר דירה ברחוב אגריפס בירושלים וניהל בה פעילות מטעם תנועת כך. בן גביר הואשם כי החזיק בדירה עשרות תקליטורים, אלפי מדבקות, אלפי כרזות, כרוזים, מאות כרטיסים, אלפי מנשרים ועוד, שבהם נכללו דברים העולים כדי תמיכה בארגון טרור מאחר ונכתב עליהם "הרב כהנא צדק".

בין היתר נטען, כי בן גביר החזיק במקום ספרים, דגלים וחפצים נוספים, המגלמים בחובם, גם הם, תמיכה בארגון טרור, כלשון התביעה.

השופט מתח ביקורת חריפה על המדינה בכך שלא הניחה תשתית ראייתית מבוססת כפי שהיה עליה לעשות, כלשונו.

"דווקא כשעל הפרק אישומים בתחומים המשיקים לחופש הביטוי, ראוי היה שתקפיד המאשימה עם עצמה במידה מרבית ומיטבית, דבר שלא קרה, ורחוק מזה: ראיות משתי חקירות שונות התערבבו אלה עם אלה, בחלוף הזמן, מרבית הראיות שנתפסו הושחתו והלכו לאיבוד, זאת, כשרשם המוצגים אמור היה לשמור עליהן, על אף שקיבל הוא אותן לידו קרוב לשלוש שנים וחצי לאחר תפיסתן, 'שרשרת הראיות', כפי שמקובל לכנותה, ספק אם היא בכלל קיימת, כשחלק מ'החוליות' הן מסמכים שאיש לא חתם עלליהם מעולם, ויש עוד כשלים ראייתיים רבים".

השופט כתב כי "נוכח כל האמור, והגם שהמעשים המיוחסים לנאשם אינם מן הקלים, ואף שתיקתו בחקירה לא נעלמה מעיני בית המשפט, ראוי להורות על זיכויו".