מחסור במעונות. האוניברסיטה העברית
מחסור במעונות. האוניברסיטה העבריתפלאש 90

חברי ועדת החינוך קראו הבוקר (שלישי) לממשלה לאשר את המלצות ועדת טרכטנברג ולהקציב 100 מיליון ₪ להקמת 10,000 מיטות נוספות לסטודנטים במעונות ברחבי הארץ.

חברי הוועדה שמעו מפי הסטודנטים כי הם נאלצים לחפש דיור חלופי כיוון שהמעונות יקרים מידי עבורם. בנוסף טענו נציגי המכללות בצפון כי יש מחסור חמור במעונות לסטודנטים באזורם ועל כן סטודנטים רבים אינם מגיעים ללמוד בפריפריה.

יו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי אמר כי הבעיה חמורה וכי 50% מהסטודנטים אינם משתמשים במעונות כפתרון דיור במהלך לימודיהם האקדמיים. בנוסף, אמר כי הסטודנטים אינם שותפים לניהול המעונות ועל כן החלטות רבות וקריטיות מתקבלות ללא התייחסותם.

שמולי הוסיף, כי העלות הגבוהה של השכירות במעונות משפיעה על גובה השכירות בכל עיר ועיר בה קיימת אוניברסיטה.

סוזי זליגמן מדיקנט הסטודנטים באוניברסיטה העברית אמרה בוועדה כי קיים מחסור של מיטות לסטודנטים במערב ירושלים כתוצאה מהגדלת מספר הסטודנטים לרפואה. בנוסף אמרה כי האוניברסיטה מחלקת מלגות בסך 200 מיליון ₪ בשנה על בסיס הישגים לימודיים ומצב סוציו אקונומי, לסטודנטים המעוניינים לגור במעונות.

זליגמן התייחסה לנושא הארנונה ואמרה כי רשויות רבות מצאו פתרונות יצירתיים בנושא ההקלה במיסי הארנונה, אך עיריית ירושלים טרם גיבשה פתרון לנושא.

נציגת המועצה להשכלה גבוהה אמרה כי למוסדות להשכלה גבוהה יש אוטונומיה מלאה בנושא והמל"ג מצפה שיגבו שכר דירה הגיוני. עוד הוסיפה כי נעשתה פניה למנהל מקרקעי ישראל שיקצה קרקעות ללא תמורה עבור מגורי סטודנטים.

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) קרא לממשלה לאשר את תוספת התקציב עבור בינוי מעונות לסטודנטים. עוד קרא לשתף את הסטודנטים בתהליכי ניהול המעונות ולמצוא דרך להקל את תשלומי שכר הדירה עבורם.