תושבת. רכבת מטענים
תושבת. רכבת מטעניםפלאש 90

בועד עובדי הרכבת ובהסתדרות מאשימים היום (שלישי) את שר התחבורה והנהלת הרכבת בנקיטת צעדים דורסניים וחד צדדיים המסלימים את יחסי העבודה ברכבת.

אתמול (שני) הנחה מנכ"ל החברה להיערך להכנסתם של עובדי קבלן למתחמי המוסכים ברכבת בעבות הנחייתו יצא מכתב לעובדים ולמנהלים להתחיל להיערך.

ההסתדרות והעובדים הגיבו בזעם על החרפת צעדי ההנהלה והחליטו להפסיק את תנועת רכבות המטענים החל מהערב, לאחר שבדרום הושגה רגיעה.

עם זאת, עובדי החברה הונחו להבטיח את הגעתן של רכבות מטענים הנושאות חומרים מסוכנים ליעדן, במטרה להבטיח את בטיחות הציבור. תנועת רכבות הנוסעים תתקיים כסדרה.

יוזכר כי בשבוע שעבר הופסקו כל עבודות הפיתוח ברכבת וקווים שאמורים היו להיסגר לצורך המשך העבודות המשיכו לפעול כרגיל.

אבי אדרי , יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אומר כי "הנהלת החברה ממשיכה בשלה, פועלת באופן חד צדדי להכנסת עובדי קבלן למוסכי הרכבת, ממשיכה לפגוע בעובדים וממשיכה לפעול בכל דרך אפשרית לממש את תוכנית ההפרטה ולהביא לפגיעה בציבור העובדים. אנו קוראים להנהלה לשוב לשולחן המו"מ ולהפסיק לנקוט פעולות המסלימות את מערכת יחסי העבודה. למרות שההנהלה מנסה לגרור אותנו לפגיעה בנוסעים או ממשיכים בשלב זה לגלות אחריות כלפי ציבור הנוסעים ותנועת הרכבות תמשך כסדרה. אנו מקווים ששר התחבורה וההנהלה יתעשתו ולא יגררו אותנו לצעדים שיפגעו בציבור".