הרמטכ"ל מברך
הרמטכ"ל מברךשחר עזרן

במלון וולדורף אסטוריה בניו יורק התקיים אמש (ג') ערב ההצדעה השנתי לחיילי צה"ל של ארגון ידידי צה"ל בארצות הברית (FIDF).

באירוע השתתפו למעלה מ 1,300 אורחים מרחבי ארצות הברית, פנמה וישראל, ביניהם אנשי עסקים, מובילים חברתיים ואנשי צבא. הערב כולו נערך בסימן "הכוחות המיוחדים של צה"ל והיערכות הצבא לנוכח ההתפתחויות באזור" וכלל גם שידור לווייני חי מבא"פ לכיש שבישראל, בו נראו חיילי יחידת מגלן, אשר סיפרו מעט על היעוד המיוחד של היחידה והודו לתורמי הארגון על הסיוע וההערכה שהם מקבלים לאורך כל השנים.

כאות הוקרה והערכה על התרומה ארוכת השנים של הארגון, והשינוי המשמעותי שהארגון מאפשר בחייהם של עשרות אלפי חיילי צה"ל ובני משפחותיהם, הגיעו להצדיע ולכבד את התורמים נספח צה"ל בוושינגטון, האלוף גדי שמני, יו"ר ארגון ידידי צה"ל בארה"ב, נילי פאליק, מנכ"ל הארגון, האלוף במיל' יצחק (ג'רי) גרשון ואישים רבים נוספים.

כחלק מתוכנית הערב, שודרה ברכה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהוקלטה מבעוד מועד, ובה הוא הודה לתורמים ואמר: ״צהל הוא בסיס קיומנו והערובה לעתידנו". כמו כן הודה נתניהו לרמטכ"ל: ״שמקדיש את חייו למדינת ישראל, ויודע מניסיון אישי כמה שונה המצב של העם היהודי ללא מדינה. היום, כשיש מדינה, ויש צבא חזק, יש את היכולת לעמוד בהתקפות על העם היהודי, יכולת שמגולמת בצה"ל ובשירותי הביטחון״.

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, שביטל השבוע את הגעתו לאירוע, בשל המצב הביטחוני בישראל, שוחח בשיחת ווידאו ישירה עם אורחי הגאלה מסוללת כיפת ברזל באשדוד ואמר ״עמדנו תחת אש בעקבות החיסול של קייסי, אך פעלנו נכון בימים האחרונים בעזה ונפעל באופן דומה בעתיד, אם ניאלץ לעשות זאת. מוקדם יותר הערב אירעה תקרית נוספת בנתיבות וכעת שקט, אך אם האש תמשיך נגיב כפי שעשינו קודם. הצלחנו לחסל 22 מחבלים בימים אלה, וכעת הטרוריסטים הרוסים, כי הם יודעים עכשיו שהטילים שהם יורים פוגשים בכיפת ברזל, והם יודעים גם מה יקרה להם בעתיד אם ימשיכו בפעילות טרור. מערכות ההגנה האקטיביות הן שינוי צבאי היסטורי ורציני. יכולות ההגנה המתקדמות והטכנולוגיה ויכולות התקיפה המתקדמות, כמו גם נחישותם ואומצם של החיילים, הגדודים והמפקדים, הם שמסייעים לצה"ל לפעול בכל האזור בשם מדינת ישראל, אך גם בשל העם היהודי בכל העולם״.

דבריו של הרמטכ"ל על הישגי היירוט של כיפת ברזל זכו לתשואות רמות של הקהל.

גם גלעד שליט הקליט ברכה מצולמת ייעודית לאירוע ובירך את משתתפיו והודה להם על התמיכה בחיילי צה"ל. שליט הביע את הערכתו ותודתו לעם היהודי על התמיכה בזמן השבי, שחיממה את לבו וסייעה לו להתגבר על הקשיים וכן לחזור הביתה בשלום.

את הערב חתם נאומה של האם השכולה מיר הדסי, אימו של יונתן הדסי ז"ל, ששירת ביחידת מגלן, ואף קיבל ציון לשבח על דבקות במשימה, חתירה לניצחון, אחריות ודוגמא אישית, ונהרג בעת לחימה במלחמת לבנון השנייה. האם פנתה אל האורחים ואל חיילי ומפקדי צה"ל שנכחו באירוע: "אני רוצה להודות לכם, גבירותיי ורבותי, על נדיבותכם תמיכתכם ואהבתכם כלפי מדינת ישראל שכל כך זקוקה לכם ועל כך תבורכו מעומק הלב. אני פונה אליכם חיילים ומפקדים שנמצאים פה איתנו, אין זה מובן מאליו ללבוש מדי צהל ולשרת את העם והמדינה, אתם שבחרתם לעשות זאת, ראויים לכבוד והערכה".

ערב ההצדעה השנתי בניו יורק הוא אירוע גיוס התרומות המרכזי והגדול ביותר של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF). השנה, נתרמו כ-26 מיליון דולר במהלך האירוע לטובת תכניות חינוך ורווחה לחיילי צה"ל.

הייתה זו השנה ה- 15 בה בני שבתאי, עמד בראש האירוע, אך עובדה זו לא הפחיתה מההתרגשות שחש נוכח התרומות הנדיבות שנאספו במהלך הערב. הוא אמר: "בזכותכם, מנהיגי מדינת ישראל והתורמים הנכבדים, אנו יכולים להבטיח את רווחתם של חיילי צה"ל ומשפחותיהם במשך שלושים השנים האחרונות, גם בזמנים של אי ודאות אזורית, כמו עכשיו".

מנכ"ל הארגון, האלוף במיל' יצחק (ג'רי) גרשון, אמר במהלך האירוע: "רק עם שמודע לערך חיי האדם של החיילים שמגנים עליו, יוכל לשרוד גם את הזמנים המאתגרים ביותר".

יפעת בכור, מנהלת השיווק של הארגון, אמרה "בכל שנה אנו צופים בתמיכה ההולכת ומתעצמת של הקהילות בארה"ב למען חיילי צה"ל. השנה הייתה ועודנה שנה עמוסה באירועים משמעותיים ובכוונתנו להקל עד כמה שאפשר את שירותם של כלל חיילי צה"ל, ולהבטיח עתיד טוב יותר להם ולבני משפחותיהם ".