עזה
עזהרויטרס

תא"ל במיל' צביקה פוגל, לשעבר ראש מטה פיקוד דרום, וראש תחום בקרת אש במבצע עופרת יצוקה, אומר לערוץ 7, כי גם אם, הרגיעה תחזיק מעמד, המילה האחרונה מצד ישראל טרם נאמרה.

לדבריו מדינת ישראל חייבת להבין, שארגוני הטרור עדיין לא עשו שימוש בכל הטילים שנמצאים ברשותם, טילים שטווח השיגור שלהם יכול להגיע למיליוני אזרחים במדינת ישראל, "התרענו כבר פעמים רבות, שכל עוד ההברחות מסיני לרצועת עזה יימשכו, עוד ועוד שטחים בישראל יכנסו לתוך קשת האיום של הרקטות והטילים".

פוגל טוען שבסבב העימות הנוכחי לא היה עניין לחמאס לחמם את הגזרה עד לכדי עימות, "העימות שקיים בתוך עזה כיום, הוא בין החמאס לארגונים האחרים, כמו ועדות ההתנגדות והג'יהאד. הם ניסו לגרור אותנו למקום שאנחנו לא רוצים להיות בו. בסבב הלחימה האחרון, לחמאס היה עניין להקטין את גובה הלהבות. אין לו עכשיו עניין בלחימה עם ישראל. דווקא שני הארגונים האחרים הם אלה שניסו לגרור את כל האזור לכאוס".

לדבריו, למרות גילוי הסובלנות של העורף הישראלי והשימוש המוצלח בכיפת ברזל, התשובה האמיתית טרם נאמרה, "היום לכולם ברור, שאם לא ניזום צעד נחוש ואמיץ שתכליתו לפרק את הנשק והאיום מעזה לא נפתור את הבעייה. לצערי ביום העצמאות הקרוב רק חלק מתושבי ישראל יוכלו לחגוג את חג העצמאות והשאר ימשיכו להיות תחת איום רקטי".

"אומרים שיש היום מיליון תושבים בתוך האיום הטילי, ואני אומר לך שיש יותר ממיליון. יש להם רקטות וטילים שלא הופעלו במערכה האחרונה, והם יכולים להגיע לערים שנמצאות צפונה מאשדוד".

תא"ל פוגל מסרב להיכנס לתכניות אופרטיביות, אך הוא משוכנע שאין די בפעילות אווירית, "אנחנו צריכים לגרום לכך שלא יהיה נשק ברצועה. לצה"ל ולפיקוד דרום, יש את התכניות המוכנות לגרום לזה לקרות. השאלה היא האם יהיה מנהיג עם מספיק אומץ לקבל את ההחלטה ולפעול בתוך רצועת עזה בלחימה יבשתית ולא רק מהאויר".

"צריכים לזכור שלמרות ההצלחה של כיפת ברזל, יש לה רק 85 אחוזי הצלחה", מציין פוגל, "את זה גם ארגוני הטרור יודעים. לכן אני מציע שלא לסמוך רק על יירוט טילים, אלא לנסות לגרום לכך שלא יהיו להם טילים כאלה. רצועת עזה זה לא לבנון, זה חבל ארץ קטן של 45 קילומטר על 45 קילומטר, ואנחנו יכולים לעשות שם סדר".