אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

יעל שחק ובתה בת ה-8 חזרו אמש סמוך לחצות לבית אל מאירוע משפחתי. בכביש מגבעת אסף לבית אל הם נתקלו במארב מתוכנן של ערבים.

חן בת ה-8 מספרת לערוץ 7 על רגעי האימה, "ישנתי ואז שמעתי דפיקות חזקות, התעוררתי והספקתי לראות שני בחורים שמכוסים בכובע וצעיף, חשבתי שהם מכוסים כי קר להם. הספקתי לראות שהם ערבים ואז פתאום הם הלכו".

האירוע יכול היה להסתיים בצורה הרבה יותר טרגית, אלמלא עברה במקום משפחה יהודית שהבריחה את המפגעים. האם יעל, משוכנעת שלא היה מדובר רק בניסיון לשדוד רכב, "היה לפנינו רכב שנראה טוב. אחרי הסיבוב לבית אל, כמה מאות מטרים לפני ציר הזבל, הרכב התחיל להאט. ניסיתי לאותת להם באורות גבוהים, אבל זה לא עזר. כשהם נעצרו נדלקו לי נורות אדומות. כבר הייתי בטוחה שיש כאן ניסיון לפיגוע, כי הם נעמדו באמצע הכביש ולא נתנו לי לעקוף. ניסיתי לקחת רוורס, וגם הם לקחו רוורס, ניסיתי להימלט מימין והם לא נתנו לי לעבור".

המפגעים נגשו לרכב וניסו לנפץ את השמשות, "באו לעברי ארבעה, הם נעמדו ליד הרכב שלי שהיה נעול. הם סימנו לי לפתוח את הרכב, סימנתי להם שילכו. זה לא עזר, לאחד מהם היה משהו בידיים. הם ראו שיש לי ילדה באוטו, חן עדיין ישנה. זה לא עזר, הם פשוט התחילו לפוצץ את השמשות ואת הרכב במכות ברזל. חן התעוררה והם המשיכו להכות, זה היה פשוט הזוי".

בנס עברה במקום משפחה אחרת והערבים נמלטו, "אני לא זוכרת הכל, זה נראה לי כמו דקות ארוכות. זכוכיות החלו ליפול עלי. ואז פתאום בשניה אחת הם נעלמו. לידי עצר רכב, פחדתי. ואז ראיתי עוד ילד עם כיפה ופתחתי את החלון. שאלתי אותם אם הם יהודים, ראיתי שכן, והתחלתי לבכות".

יעל מנסה לעכל את מה שהיא עברה אמש אך מסרבת להיות אופטימית, "תיחקרו אותי במשטרה, לקחו את הפרטים, אמרו לנו שזה אירוע חריג בגזרה. אבל מה זה עוזר, כל הזמן קורים אירועים כאלה ושום דבר לא קורה".

ממשטרת מחוז ש"י נמסר, כי האירוע המדובר מוכר למשטרה. המתלוננת מסרה עדות והמשטרה פתחה בחקירה.