מחזירים סנדלים לזחלים. ארכיון
מחזירים סנדלים לזחלים. ארכיוןפלאש 90

עוצבת "סער מגולן" המשוריינת קיימה בשבוע שעבר תרגיל בסדר גודל חטיבתי ברמת הגולן.

אתר צה"ל מדווח כי לאחר שבוע וחצי של אימונים מפרכים שקדמו לתרגיל עצמו נתקלו הלוחמים בהפתעה כאשר עטו על הכלים הכבדים בדרכם להתחיל בתרגיל עצמו. החיילים גילו כי "רוב הכלים מנוטרלים: מנועי טנקים נותקו ממקומם; במערכות שונות בטנקים נמצאו תקלות, ואף את הדלק שאבו; חלק מהטנקים נמצאו כשהזחלים פורקו מהם לחלוטין", מדווח אתר צה"ל ומזכיר כי בזחל 30 חוליות שכל אחת מהן שוקלת לפחות כ-15 קילו. "אנשי החימוש הצטרכו לגלות יצירתיות כדי להחזירו למקומו בטנק".

"כשהגענו למקום בשביל להתחיל את התרגיל, גילינו שכל הטנקים מושבתים", סיפר מ"מ בגדוד "געש" של החטיבה, סרן יונתן לוי לאתר. "דיווחנו למח"ט, והוא הורה לנו להשיב אותם לתקינות בכמה שיותר מהר, זאת לא משימה פשוטה".

מסתבר שלא יד זדונית או חלילה פלילית גרמה להשבתה אלא עוצבת "געש", שתחת פיקודה נמצאת החטיבה, היא שיזמה את התקלות. מסתבר שחיילי האוגדה וגדודים בחטיבות שריון אחרות נפרסו בגדודים וחיבלו ברק"מים. זאת כדי לדמות מצב בו רוב כלי הרכב המשוריינים של החטיבה נשחקו עד יסוד, כתוצאה מתנועה סיזיפית בשטח. "זאת הפעם הראשונה שמרתקים כך חטיבה שלמה", הסביר קצין הלוגיסטיקה של העוצבה, סא"ל ערן לפיד. "מצב כזה של שחיקה הוא מצב שיכול לקרות ואכן קורה בזמן לחימה. באקט הזה אנחנו בעצם מתרגלים את אנשי המקצוע לשקם את הכלי המשוריין שלהם. בסופו של דבר, זאת תהיה העבודה שלהם במצב אמיתי".

האתר מדווח כי הגדודים עבדו בשיתוף עם האגד הלוגיסטי של האוגדה, השיבו חלקים חסרים ומילאו את מיכלי הרכבים. כלי הרכב המשוריינים חזרו לפעילות תקינה, ובמה שקציני האוגדה מגדירים כ"הצלחה באקט הלוגיסטי", נמשכה רציפות התרגיל החטיבתי שכלל אימונים באש חיה, תורגל המתאר הצפוני, הלוחמים גם דימו מצב לחימה בתוך שטח האויב, שילובי כוחות ועוד.