הרב וייס
הרב וייסדובר צה"ל

תת אלוף במיל' הרב ישראל וייס, לשעבר הרב הצבאי הראשי, מתייחס בראיון לערוץ 7 להחלטת צה"ל שלא לאפשר לרב יעקב יוסף , בנו של הרב עובדיה יוסף, להרצות בפני חיילים.

הרב וייס תומך בהחלטה ומציין כי לא ראוי שמי ששולל את פועלה של הרבנות הראשית לצה"ל ירצה בפני חיילי צה"ל, כלשונו.

"כשהייתי בתפקיד דאגנו ברבנות הצבאית להזמין רבנים מכל הזרמים", מספר הרב וייס, "גם רבנים חרדים רבים באו להרצות בצבא והעבירו שיעורים ושיעורי גמרא, ממש ביום יום. אין לי שום דבר נגד מי שתורתו ומשנתו לא סדורה כפי משנתי. אבל מי שהצבא פסול בעיניו במובן הזה שהוא לא מכיר בכשרות הצה"לית, שהוא לא מכיר בספר התורה הצה"לי והוא חושב שהחיילים הדתיים הם בלי אבא ואמא, אז באמת שיחפש אבא ואמא במקום אחר", אמר הרב וייס.

בהתייחסו לדבריו של הרב יוסף לפני פורים כי רצוי לשמוע את פרשת זכור בספר תורה מחוץ לצבא אמר הרב וייס, "שמעתי את הפסול הזה וזה פסול שחוזר ונשנה זה לא משהו חדש. זה נאמר לפני שנים אחדות שאני הייתי הרבצ"ר. מששמעתי את זה לראשונה, ניגשתי במיידית לאביו (הרב עובדיה יוסף) והוא אמר לי שספרי התורה בצה"ל כשרים למהדרין. על זה אמרתי שלעניות דעתו כאשר הדגש זה בעניות, כי אני בעניין הזה שומע לדעת אביו ואם מישהו רוצה לשמוע לדעת הבן שישמע. התכוונתי רק לעניין ספרי התורה ולא לדעתו הרבנית".

לסיום אומר הרב וייס כי סביר להניח שההחלטה להדיר את הרב יעקב יוסף מצה"ל אינה "גורל" אלא יד מכוונת שמוותרת על דבריו של מי שלא מאמין ברמתו הדתית של צה"ל. "זוהי דעתי ואין לי ספק שזו גם דעתם של בכירים ברבנות הצבאית כיום".