התמונה הזוכה
התמונה הזוכהדובי קלעי

התמונה "השלדג והדג", נבחרה כתמונת הטבע והחקלאות של ישראל לשנת 2012 בתחרות "הגלריה החקלאית" של קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות.

התמונה שצולמה ע"י דובי קלעי מקיבוץ משאבי שדה, נבחרה מתוך מאות תמונות שנשלחו לתחרות המסורתית של קנט. תחרות הצילום של קנט, "גלריה חקלאית", נועדה לחשוף לציבור הרחב את תרומתה הגדולה של החקלאות לפיתוחה של המדינה ואת יופיו המרהיב של הנוף הישראלי.  הכרזה על הזוכה בתחרות התקיימה בכנס השנתי של קנט, שהתקיים במעמד שרת החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אורית נוקד ובהשתתפות מאות חקלאים.

התמונה צולמה במסתור קבוע, הסמוך לקיבוץ משאבי שדה. בתמונה נראית ציפור ממין שלדג האוחז במקורו דג. לדבריו הצילום התאפשר באמצעות תכנון מוקדם. "עקב תנאי היובש במדבר, הציפורים נוהגות לעצור באזור ולשתות. ראיתי את השלדג לבן החזה באזור וזרקתי לו דגיגים שהבאתי מבעוד מעוד ותוך כדי כך צילמתי אותו".

במקום השני, זכתה התמונה "שקיעה חורפית בבריכות הדגים של קבוץ אפיקים" של רבקה אופנבך מהיישוב ספיר שבערבה. בתמונה נראים גווניה היפיפיים של שמש חורפית המשתקפת במימי בריכת הדגים. רבקה מעידה על עצמה כצלמת חובבת האוהבת לראות את הטבע מבעד לעדשת המצלמה.

 

התמונה שהגיעה למקום השלישי, היא "אילו ציפורים" של אייל נבט, מקיבוץ רגבים, שצולמה בעת קטיף אבוקדו. בתמונה נראים 3 גוזלים גרגרנים הממתינים למזון מאימם בפה פעור. לדברי הצלם, "בעת קטיף האבוקדו הבחנתי בקן גוזלים התלוי תחת ענף שחרורים גבוה. אם הגוזלים התעופפה מהקן בחיפוש אחר מזון ואני במקביל התקרבתי אל הגוזלים. בכל פעם שנגעתי בענף השחרורים חשבו הגוזלים שאני זה אימם ולכן הם פתחו את פיהם הקטן לרווחה וחיכו למעט "אוכל של אמא".

שלושת התמונות הזוכות זיכו את בעליהן בפרסים יקרי ערך: הזוכה במקום הראשון זכה במצלמה דיגיטאלית מקצועית, הזוכה במקום השני במחשב נייד והזוכה במקום השלישי באייפד.