דוד חטואל שאיבד לפני שמונה שנים את אשתו טלי שהייתה בחודש השמיני להריונה, ואת ארבע בנותיו בפיגוע ירי בציר כיסופים, יצא למסע ישראלי עם תלמידיו שבבית הספר אותו הוא מנהל. הערב האחרון נחתם בהקרנת סרט מרגש המציג את סיפורו האישי ותקופת השיקום אותה עבר.

45 תלמידי שכבת י"א מבית-הספר אמי"ת באר-שבע, יצאו לפני כשבוע למסע ישראלי דרך מיזם משותף של משרד החינוך ועמותת מבראשית. המסע משלב טיול בנופי ישראל ואתריה, שיח ערכי והעמקה של הזהות היהודית והציונות. בערב המסכם את המסע, נפגשו תלמידי בתי הספר השונים שיצאו באותו שבוע לסיכום המסע. במהלכו העלו חוויות ובסופו הוקרן סרט דוקומנטרי תחת הנושא "אני והקבוצה שלי" המקיים תהליך של משמעות הקבוצה כלפי המשתתף ומקומו הייחודי בה.

הסרט שהוקרן נעשה על חטואל ובו שיחזר בדמעות את תקופת האבל במטרה להעביר לתלמידים מסר כיצד הקהילה בה אתה חי יכולה לסייע לכל אדם לצאת ממשבר. "באותה תקופה חשבתי מה אני עושה עם החיים שלי, היו לי שתי ברירות. האחת היא להתייאש ולא להמשיך, והברירה השנייה הייתה לקום מחדש, והייתי בטוח ומשוכנע שזה מה שטלי והבנות היו רוצות". מתוך אמונה גדולה ובעזרת רצון להבנות, חטואל התחתן בשנית ומאז נולדו לו ארבעה ילדים.

לאחר הקרנת הסרט עלה חטואל לדבר בפני 700 תלמידים מבתי ספר שונים, "הקב"ה גלגל כך שבחרנו טלי הי"ד ואני לגור במושב עם קהילה מיוחדת. הקהילה בה גידלנו את ילדינו ליוותה אותי ברגעים הקשים, שמרה, תמכה ועזרה לי בבחירה היומיומית שלי בחיים.

"במציאות אנו מתנסים בכל מיני ניסיונות, שלא חושבים עליהם ולא יודעים עליהם לפני. בחירה בניסיון אין לנו.  אנו כן יכולים לבחור את ההתמודדות עם הניסיון. כל אחד מאיתנו יכול לבחור אם להבנות מהניסיון או ליפול ממנו.

"חשוב שכל אחד ידע שהוא חלק מכלל  והוא עצמו הכלל של משהו אחר. שמונה שנים עברו מאז האסון הנורא, הקמתי משפחה חדשה ולפני כחודש נולד לי בן רביעי שקראנו לו – בניה".

אורי כהן, מנכ"ל מסע ישראלי: "דוד חטואל וסיפורו האישי הינם סמל ומופת לעוצמה הגלומה בעם ובמדינה. הערב שנערך היה מרגש מאוד, ואני משוכנע כי בני הנוער וצוות המורים שנכחו באירוע קיבלו מסר שילווה אותם בכל יום".

"מסע ישראלי" הינו מיזם משותף של עמותת "מבראשית" משרד החינוך ומשרד הביטחון במסגרתו יוצאים מידי שנה עשרות אלפי בני נוער וחיילים מכל רחבי הארץ ויחידות הצבא השונות למסע יחודי ומרגש בן שבעה ימים המתקיים בנופי ארץ ישראל.  המסע מעצב ומחזק את החיבור ותחושת השייכות לעם ישראל, לארץ ולמדינה.