קבר שמעון הצדיק
קבר שמעון הצדיקצילום: פלאש 90

מפקד מחוז ירושלים, ניסו שחם, החליט על הצבת עמדת משטרה קבועה בקבר שמעון הצדיק, זאת לאחר שתושבי השכונה פרסמו קטע וידאו בו נראים ערבים מכים מתפללים.

נציין כי לפני שנתיים החליטה ועדת הפנים של הכנסת שתהיה שמירה בקבר, אך הדבר בוצע למשך מספר חודשים והופסק. 

תושבי השכונה מברכים על ההחלטה ומקווים שהשכונה תהיה שקטה כמו בכל שכונה בישראל. בראיון לערוץ 7 אומר דובר השכונה, יונתן יוסף, כי סרטי הוידיאו שהתפרסמו, הוכיחו מעל לכל ספק, שהיה ניסיון לפגוע ביהודים בתוך קבר, "רואים בסרט שפורעים ערבים, נכנסים לרחבת קברו של הכהן הגדול שמעון הצדיק, ומכים יהודים על לא עוול בכפם".

לדבריו, רק בנס האירוע הסתיים ללא נפגעים בנפש, "בליל שבת בסמוך לפורים, הגיעו לכאן מתפללים יהודים לתפילת ליל שבת והותקפו בדרך לקבר. גם למחרת ניסו הפורעים להיכנס לרחבה עצמה, אלא שלאכזבתם היו שם עשרות מתפללים שהניסו אותם. הפצנו את הסרטון שהכה גלים, ואנחנו מברכים על ההחלטה להציב כאן עמדת שמירה, הגיע הזמן".

יוסף מסביר, שיש היתר הלכתי לצלם את האירועים בשבת, "אבי, הרב יעקב חי יוסף, ורבנים נוספים בשיתוף עם מכון צומת, התירו את הצבת המצלמות ויש כאלה גם בכותל. מדובר פה בספק פיקוח נפש ואנחנו שמחים שהמקרה הזה זירז את המשטרה לקבל את ההחלטה להחזיר לכאן את האבטחה".