סגן שר הבריאות, יו"ר הסתדרות האחיות והממונה ע
סגן שר הבריאות, יו"ר הסתדרות האחיות והממונה עפלאש 90

משרד האוצר ומשרד הבריאות הגיעו הבוקר להסכמות עם יו"ר הסתדרות האחיות על צעדים להתמודדות עם העומסים בבתי החולים, הגדלת מספר העוסקים בתחום ושיפור תנאי עבודתן של האחיות.

הצעדים שסוכמו הם חלק מתכנית ממשלתית הכוללת הגדלה של בתי הספר לסיעוד והענקת מלגות אל מול התחייבות לעבוד בשירות הציבורי; תגבור מחלקות ב"משמרות מיוחדות" בתעריף מוגדל שיוצעו לאחיות שיבחרו לעבוד משמרת נוספת מעבר ל-5 המשמרות הקבועות בשבוע; השתתפות בשכר דירה לאחיות מתחילות במחלקות פנימיות, חדרי מיון ובאזור הדרום; תגבור מערך האשפוז ההמשכי במוסדות גריאטריים, אשר יביא לשיפור שירותי הבריאות לקשישים, פתיחת מחלקות פנימיות והקצאת 116 תקני אחיות לחדרי המיון בבתי החולים.

התכנית מתווספת להחלטת הממשלה מפברואר 2011 בדבר חיזוק מערכת הבריאות הציבורית וכן לצעדים נוספים שנוקטת המדינה להפחתת העומסים בבתי החולים, עליהם החליט סגן שר הבריאות, בשיתוף עם משרד האוצר.

במשרד האוצר מדגישים, כי ההסכמות נועדו לאפשר את הפחתת העומס בבתי החולים, תוך שמירה על ההסכם הקיים.

סגן השר האוצר, הרב יצחק כהן, אמר כי "אני מברך על ההסכמות שהושגו עם משרד האוצר, משרד הבריאות ויו"ר הסתדרות האחיות. קיימנו דיוניים אינטנסיביים עם יו"ר ההסתדרות האחיות במטרה להקל על העומס העבודה המוטל על האחיות. אנחנו מכירים בעבודה הקשה שמבצעות האחיות במסירות יומם ולילה ועל כן, עשינו כל מאמץ בכדי לסייע ולמצוא פתרונות לבעיות הייחודיות להן."

הממונה על השכר, אילן לוין אמר היום כי "אני מברך על ההגעה לפתרון אחראי מבלי להידרש לפגיעה במערכת יחסי העבודה במשק, תוך מתן פתרונות במחלקות עמוסות באמצעות תוספת משמרות ועידוד הצטרפות למקצוע האחיות."