אייפד 3
אייפד 3אתר החברה

הדור השלישי של האייפד, או כמו שאפל רוצה שנקרא לו, האייפד החדש, הושק לפני שבוע, ב-15 לחודש.

כפי שדיווחנו ביום ההכרזה, המכשיר החדש מגיע מצויד במעבד חדש, תמיכה בדור רביעי בסלולרי, וכמובן, "תצוגת רשתית", שהיא השם שהחברה נתנה למסך ברזולוציה הגבוהה במיוחד (יותר מכל מכשיר טאבלט אחר ויותר מרוב מסכי המחשב והטלוויזיות) של 2048*1536.

בסוף השבוע האחרון הרשת הוצפה דיווחים על תורים ארוכים בחנויות אפל השונות, ומכירות שיא. ביום שני החברה הוציאה הודעה רשמית, שכשלושה מיליון יחידות של המכשיר החדש נמכרו בסוף השבוע. בהודעה החברה גם הודיעה על חלוקת דיבידנדים למחזיקי המניות, מה שמתיישב עם נתוני המכירות המרשימים של החברה, והופך החלטה של המייסד והמנכ"ל המנוח סטיב ג'ובס שלא לעשות כך.

בעקבות ההודעה מניית החברה שלפני 10 שנים היתה שווה 10 דולר, סגרה בפעם הראשונה את יום המסחר עם שווי של יותר מ600 דולר למנייה. ניתן לומר שהשבוע היה לוהט לאייפד, אך לא רק בגלל המכירות הגבוהות והביקורות האוהדות.

מדיווחים שונים ברשת עולה שהמכשיר באמת חם. לא מדובר בדימוי, אלא מדובר באמת בבעיית התחממות של המכשיר, שתחת עומס של הרצת משחקים, או הורדות, עם חיבור אינטרנט אלחוטי ובהטענה, הגיע לטמפרטורה הלא נוחה של 47 מעלות צלזיוס, ככה מצאו בבדיקה של אתר Consumer Reports. בנוסף למדידת החום, נלקחה תמונה תרמית של גב המכשיר בעומס החום, עם השוואה לתמונה של מכשיר אייפד מהדור הקודם, שמראה בבירור פיזור חום שונה למדי.

החברה לא התייחסה לנושא ישירות עד כה, והסתפקה בהצהרה שאומרת שעם המפרט של המכשיר החדש, הוא פועל בגבולות הטמפרטורה שאפל מוצאת כתקינים. 46 מעלות זה אמנם לא טמפרטורה בלתי נסבלת, אבל עוד נחכה ונראה איך לאן הכדור הזה יתגלגל.