חברי ש"ס בשומרון
חברי ש"ס בשומרוןמועצה אזורית שומרון

ראשי מוסדות וחברי מועצות עיר מטעם ש"ס ערכו השבוע בשומרון סיור עומק כאורחי המיזם החדש "השומרון – נעים להכיר" של המועצה האזורית שומרון.

בין המסיירים ראשי מוסדות חינוך מרחבי הארץ וחברי מועצות ערים מטעם תנועת ש"ס מהצפון מהמרכז ומהדרום. רבים ממהמסיירים השתתפו קודם לכן בנופשונים וסמינריונים של ארגון השמאל הקיצוני "יוזמת ז'נבה",  והסיור בשומרון היה להם ההזדמנות הראשונה לראות בעינים את "הצד השני", או ליתר דיוק את המציאות האמיתית בנושא ההתיישבות והמתיישבים ביהודה ושומרון.

האורחים סיירו באזור התעשיה ובישוב ברקן, באריאל, בישיבת הר ברכה, באיתמר ובחוות גבעות עולם, שם התכבדו בארוחה אורגנית מלאה של גבינות ויוגורטים מתוצרת המקום, ובאלון מורה – שם זכו לסקירה מקיפה מאת יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר בשמורת הטבע הר כביר. לקראת סוף היום התארחו עשרות האורחים ביקב הר ברכה, שם טעמו מיינות השומרון בהדרכת הכורם ובעלי המשק ניר לביא. בלשכת ראש המועצה בברקן זכו המסיירים לשיחה וסקירה מראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ולמצגת מקיפה מיועצו של מסיקה, יוסי דגן.

לאורך היום לא הסתירו האורחים, המנהיגים בחלקם קהילות רבות של הציבור החרדי-ספרדי בערים רבות בארץ, את הפתעתם ולעיתים אף את התפעלותם מהישובים ומהתצפיות בהם ביקרו לאורך היום.

במיזם "השומרון – נעים להכיר" סיפרו כי רבים מן המשתתפים הצהירו כי אינם מבינים כיצד נתנו עד עתה לתקשורת לייצר חיץ מזוייף בינם לבין המתיישבים ביהודה ושומרון.

בסיום היום נפרדו האורחים ממארחיהם תושבי השומרון בהבטחה לבוא עם חבריהם ולטייל שוב בשומרון.

במסגרת המיזם החדש "השומרון - נעים להכיר", שלב ההמשך לפרוייקט סיורי האח"מים – עיתונאים, סופרים וחברי כנסת של היחידה האסטרטגית במועצת שומרון, הגיעו בשבועות האחרונים אלפי מטיילים מרחבי הארץ, אשר לרובם זו הפעם הראשונה בה הם דורכים ביו"ש, והתגובות של מאות המטיילים נעות בין הפתעה מוחלטת להתרגשות ולרצון להגיע לטייל שוב.

במועצה האזורית שומרון ובועד מתיישבי השומרון מבטיחים להמשיך ולהביא את עם ישראל - ממעצבי דעת הקהל ומקבלי ההחלטות ועד לציבור הרחב, לסיורים מקיפים ולהכרות בלתי אמצעית עם השומרון.