שיא בהתרמת דם
שיא בהתרמת דםלב מלכה

בארגון 'לב מלכה' מציינים שיא של כל הזמנים בגיוס מנות דם.

בהתרמת הדם המסורתית המתקיימת מידי שנה ע"י הארגון ובנק הדם ירושלים, נאספו השנה למעלה מ-1,000 מנות דם. בארגון מציינים כי מדובר בשיא של כל הזמנים בהתרמות דם בארץ. במהלך התרמה הגיע סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן, לעמוד מקרוב אחר מבצע התרמת הדם.

יו"ר ארגון "לב מלכה", הרב אהרון אברמן מסביר כי "החשיבות הרבה מכמות כזו גדולה של מנות דם דווקא כעת, כיוון שבתקופה זו של פורים - פסח אנשים טרודים בהכנות לחג, ובמשך כחודשיים כמעט ולא נאספות מנות דם".

אברמן הוסיף כי "זהו מצב חמור ביותר, שעלול לגרום לפיקוח נפש של ממש. לכן, בכל שנה בתקופה זו אנו נערכים לאסוף כמה שיותר מנות דם על מנת למנוע מצב של חוסר חמור בדם".

ההיערכות למבצע כללה את גיוסם של ראשי בנק מזרחי - טפחות לצורך שימוש בסניף הבנק כמוקד ראשי להתרמה. בנוסף, מנהלי בנק הדם הארצי נערכו בצורה חסרת תקדים להתרמה המונית, והציבו, בנוסף לעמדות שבתוך הבנק, גם ניידת דם גדולות מחוץ לבנק על מנת לספק עוד ועוד עמדות לרשות הבאים לתרום דם. מתנדבי הארגון אף העלו השנה רעיון חדשני, על מנת למנוע את הלחץ העצום בתוך הבנק, הקימו אוהל גדול ברחוב סמוך עבור רישום ומילוי טפסים, ובכך הקלו מאוד את הלחץ ואף אפשרו לעוד ועוד אנשים להיכנס לתרום דם, תוך מינימום המתנה.

הרב אהרן אברמן, יו"ר ארגון 'לב מלכה' הודה לאנשי בנק הדם, למתנדבים הרבים שתמכו לאורך כל הכנות להתרמה. ולאנשי בנק מזרחי שכאמור ההתרמה בוצעה בסניף בנק מזרחי טפחות, ברחוב מלכי ישראל בירושלים. "אין ספק שרק בזכותם הגענו לשיא של כל הזמנים".