נדרוש פיצוי. איתן
נדרוש פיצוי. איתןפלאש 90

השר לשעבר רפי איתן, מפעילו של ג'ונתן פולארד, מעריך כי טובים הסיכויים שפולארד ישוחרר עוד השנה מהכלא בו הוא מרצה עונש מאסר עולם.

בראיון בגלי צה"ל אמר איתן, "יש סבירות שאובמה יחון את פולארד עוד לפני הבחירות בארצות הברית ופולארד ישוחרר עד סוף שנת 2012". 

"מעריב" פרסם הבוקר כי למעלה מעשרת אלפים אזרחים, אנשי רוח ואמנים חתמו בימים האחרונים על עצומה הקוראת לנשיא המדינה, שמעון פרס לפעול בדחיפות לשחרורו של יהונתן פולארד בטרם יקבל את "מדליית החירות" מידי הנשיא אובמה.

בין החותמים על העצומה שעלתה לרשת בסוף השבוע שעבר ניתן למצוא את שר המשפטים לשעבר אמנון רובינשטיין, הזמרת רוחמה רז, השחקן רמי ברוך, וכן ארגונים כמו אגודת האקדמאים למדעי הרוח ונוער מרצ.



"כאזרחי מדינת ישראל אנו מבקשים לברך אותך על כך שנשיא ארה"ב החליט להעניק לך את מדליית החירות של ארה"ב שמסמלת את ערכי הצדק, החופש וזכויות האדם ועל קביעתך כי מדלייה זו מוקדשת לנו, אזרחי ישראל", נאמר במכתב העצומה הממוען לנשיא פרס.

"עם זאת, ודווקא בשל הערכים הנעלים שמדלייה זו מסמלת, אנו חשים כי לא נוכל להשלים עם קבלתה בה בעת שארה"ב עדיין מחזיקה את יהונתן פולארד בכלאה כבר למעלה מ27 שנים כאשר כיום גם בכירים אמריקנים מהשורה הראשונה כבר מודים שהמשך המאסר מנוגד למוסר ולצדק".



השר יולי אדלשטיין, אמר היום כי הוא מצפה שנשיא המדינה יפעל מיידית בכל כוחו לשחרור פולארד בטרם קבלת מדליית החירות. "קיים שינוי אווירה גם בקרב בכירים אמריקנים וגם בארץ וחייבים לעשות את המאמץ להביא לשחרור".