ריבלין בפגישתו היום.
ריבלין בפגישתו היום.איציק הררי, דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, נפגש היום (שלישי) בלשכתו עם משלחת רמת דרג של פרלמנטריים צרפתיים, ביניהם סגן נשיא המפלגה הדמוקרטית-ליברלית קלוד גוסגן.

בפגישה נדונו יחסי צרפת ישראל על רקע הטבח בטולוז. ריבלין אמר כי: "אנחנו כואבים את הטבח בטולוז. מה שקרה בטולוז פגע בישראל ופגע בצרפת. פונדמנטליזם ופשיזם מהווים איום על דמוקרטיה בכל מקום. אנו מעריכים את עמדות כל הזרמים בצרפת ועלינו לזכור שלא רק יהודים נהרגו שם".

בהתייחסו להחלטת ועדת זכויות האדם של האו"ם אמר ריבלין כי "יש גורמים באו''ם שרוממות זכויות האדם בפיהם, בשעה שהם לא פוצים פה על מה שקורה בסוריה שותפים לעוול, ואינם מביאים צדק לעולם".

ריבלין הוסיף כי: "באותה שעה שוועדת הפליטים של האו"ם משבחת את ישראל, ועדת זכויות האדם של האו"ם מגנה אותנו, יש פה עיוות חמור של תפיסת המציאות. בעיית זכויות האדם בסוריה, לבנון עומדת בפני כל העולם החופשי".

בתגובה לדברי ריבלין אמר השר לשעבר  קלוד גוסגן "זו הזדמנות לחברי הפרלמנט הצרפתי מכל הסיעות להביע את צערם על הטבח בטולוז".

לדבריו: "צריך להיזהר מאד בצורה שאנחנו מציגים את ישראל בצרפת. לפעמים אנחנו לא מבינים שביקורת לא הוגנת על ישראל יוצרת דימוי מעוות של היהודים. לצערי, אנטישמיות ואנטי ציונות מקושרים יחד. הפשע הלא פחות חמור של הרוצח מטולוז היה ניסיונו להצדיק את מעשיו בטיעון שזה לטובת הפלסטינים".

ריבלין והמשלחת הצרפתית סיכמו על הידוק הקשרים בין הפרלמנטים  ועל כך שמשלחת  פרלמנטרית ישראלית תצא לביקור בצרפת לקראת חודש אוקטובר.

בסיום הפגישה אמר גוסיגן כי "יחסי ישראל צרפת צריכים לחזור למעמדם בשנות החמישים, ויש צורך לשלוח מתנדבים צרפתים שיכירו את פניה היפות של ישראל. אנחנו צריכים לחנך את הנוער. יש לנו הקהילה היהודית הגדולה ביותר באירופה והאירועים הם בעלי תהודה ומשמעות רבה. הנשיא סרקוזי הוא ידיד אמיתי של ישראל ויש לנצל זאת".