יחבור? מופז ונתניהו
יחבור? מופז ונתניהופלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר הבוקר לברך את ח"כ שאול מופז על בחירתו ליו"ר 'קדימה'. מופז הודה על הברכות והשניים קבעו להיפגש במסגרת המפגשים הקבועים בין ראש הממשלה ליו"ר האופוזיציה.

בליכוד דאגו לצרף במהלך הלילה והבוקר לברכות למופז גם איחולים "שימשיך להיות יו"ר האופוזיציה לאורך שנים".

בעקבות תוצאות הפריימריס ב'קדימה' ובמענה לפניית יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין הבהיר היועמ"ש לכנסת, עו"ד איל ינון, כי סעיף 11 לחוק הכנסת קובע כי ראש האופוזיציה יהיה חבר כנסת מסיעת האופוזיציה הגדולה ביותר שעליו הודיעה אותה סיעה ליושב ראש הכנסת. זאת, אלא אם הודיעו ליו"ר הכנסת בכתב, בכת עת, יותר ממחצית הח"כים מסיעות האופוזיציה על ח"כ אחר מביניהם. לפיכך, על פי חוק הכנסת, החלפת יו"ר אופוזיציה אינה יכולה להיעשות אלא לאחר החלטה בנושא בסיעת האופוזיציה הגדולה ביותר. החלטה כזו צריכה להימסר בכתב ליושב ראש הכנסת, ובמידה שתימסר הודעה כזו, יודיע אותה יו"ר הכנסת בישיבת מליאת הכנסת. ראש האופוזיציה ייכנס לכהונתו מייד עם מסירת ההודעה.

חבר הכנסת עתניאל שנלר אומר הבוקר לערוץ 7 כי על מופז למצוא את הדרך לחבור לממשלת נתניהו ולפעול מתוכה. דברים ברוח זו אמר כבר בראשית השבוע ביומן ערוץ 7 כשהעריך שהצהרותיו של מופז על סירוב לחבור לממשלת נתניהו הן אך ורק הצהרות טרום בחירות, ולאחריהן יבין שזו הדרך היחידה לבסס את מעמדו ולפעול למען עתיד המדינה מתוך עמדת השפעה.

גורם ב'קדימה' מתייחס בשיחה עם ערוץ 7 לעתידה של היו"ר המודחת, חברת הכנסת ציפי לבני, ואומר כי למיטב ידיעתו בכוונתה לפרוש מהתנועה. זאת למרות קריאותיו של מופז אליה להישאר בין שורות המפלגה.

נזכיר כי לבני סירבה במהלך מערכת הבחירות להצהיר שאם תפסיד תישאר במפלגה. זאת למרות ששאר חברי הסיעה התחייבו שלא לפרוש במידה ונציג המחנה השני ינצח ויתייצבו מאחוריו.

עוד נזכיר כי גם עם היוודע דבר התוצאות אמרה לבני שהיא מברכת את מופז אך הוסיפה ואמרה שאין בכוונתה להודיע מה יהיה באשר לעתידה הפוליטי שלה.