טקס הדלקת המשואות אשתקד
טקס הדלקת המשואות אשתקדפלאש 90

משרד ההסברה והתפוצות הציג היום את שמותיהם של מדליקי המשואות שנבחרו על ידי הוועדה הציבורית בראשותה של מנהלת מרכז ההסברה, חנה הכהן. מדליקי המשואות ישיאו את משואות החג בטקס שייערך  בערב יום העצמאות , ג' באייר תשע"ב,25 באפריל 2012, בהר הרצל ירושלים.   

מדליקי המשואות השנה מייצגים את הנושא המרכזי שנקבע ע"י ועדת השרים לענייני טקסים וסמלים - "מים מקור החיים".

יו"ר ועדת השרים לטקסים ולסמלים, שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: "דווקא בעת הזו, מתחדדת חשיבותו הלאומית של הנושא המרכזי ליום העצמאות – המים. מדובר בנושא מקומי וגלובלי, הנותן ביטוי לכל פרט בציבור הישראלי. זהותם של מדליקי המשואות מבטאת זאת כהלכה".

חנה הכהן, מנהלת מרכז ההסברה במשרד ההסברה והתפוצות, אומרת: "מדובר ברשימה לתפארת  אשר נבחרה לאחר תהליך מורכב. כל אחד ממדליקי ומדליקות המשואות שנבחרו מייצג יוזמה ועשייה הקשורים בנושא המרכזי. ההתמודדות עם המציאות בישראל כמדינה הצמאה למים שהם מקור החיים - מהווה סמל לתקומת עמנו בארצנו,ומסמלת את היכולות שלנו להצליח אל מול האתגרים העומדים בפנינו וזאת ע"י  נחישות יוזמה , יצירתיות ואמונה בצדקת הדרך ".        

ואלה השמות והרקע הקצר על כל אחד מהנבחרים כפי שהופיעו בהודעת השר:

1. אברהם אסתר – בוגרת מכון וינגייט, מטפלת באמצעות המים (הידרותרפיה)  בנכי צה"ל ובאזרחים נכים.

2. בראון מאיה – תלמידת כתה י"ב בבית הספר "משה שרת" בנתניה. זכתה בפרס הראשון בתחרות מדענים ומפתחים צעירים על המצאתה "חיטוי מים באמצעות קרינת השמש".

3. דנילוביץ' רוביק  – ראש עיריית באר שבע, העיר שזכתה על פי המקורות לשמה על שום באר אברהם,  שע"פ המסורת נחפרה במקום ע"י אברהם אבינו כמקור מים חיים בארץ שחונה. ראש העירייה ייצג את תושבי עירו ואת תושבי הדרום העומדים בפני מתקפת הטרור מעזה ומפגינים חוסן ועמידה איתנה מופלאה.

4. ויז'ניצר אלכס  – יו"ר דירקטוריון "מקורות", חברת המים של ישראל, המציינת 75 שנה להקמתה.

5. כהן משה – איש קק"ל, מהנדס אזרחי, הדמות המרכזית בהקמתם של כ-240 מאגרי מים ברחבי המדינה.

6. לפבר ליאור – תלמידת כתה י"ב בבית הספר ליאו בק בחיפה, מדריכה בתנועת הצופים בשבט צופי-ים. בשנה הבאה תתגייס לצה"ל ותצטרף לקורס חובלים.

7. מורן אורי – מחנך בכפר הנוער ע"ש ב.צ. מוסינזון בהוד השרון. מדריך את תלמידיו הלכה למעשה לניצול מחזורי המים, לחסכון במים ולשמירה על הקרקע.

8. נאור הרצל – מומחה בהידרולוגיה שימושית. ריכז במשך עשרות שנים את פיתוח מקורות המים באזור הערבה.

9. סקוטלסקי אורית – דוקטורנטית בתחומי אקולוגיה ומדיניות סביבתית,  רכזת תחום המים בגף לשימור הסביבה בחברה להגנת הטבע.

10. צוויפלר שלמה –חקלאי מהוד השרון. הנהיג שיטות השקיה שמנעו בזבוז של מים וחינך חקלאים ובני נוער לחסכון במים.

11. פרופ' (אמריטוס) רבהון מנחם– איש אקדמיה ומדען, בעל שם בארץ ובעולם בתחום שיפור איכותם של מי קולחין, מי שפכים ושיטות סינון.

12. ד"ר רוזנפלד חנה – מדענית תושבת אילת, מנהלת את המרכז לחקלאות ימית באילת, מומחית בתחום רביית דגים.

13. שחם גיורא– מנתח מערכות מים. תכנן את פרויקט ההצפה מחדש של עמק החולה  ויצירת אגמון החולה ועוסק היום בתכנון חופי הכנרת.