מתוך הארת של אריה אבנרי
מתוך הארת של אריה אבנריאתר האינטרנט האישי

תנועת אומ"ץ מתלוננת בפני יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, חבר הכנסת יצחק ועקנין, נגד חבר הכנסת מיכאל בן ארי בעקבות הדברים החריפים שהטיח השבוע בבג"ץ.

במכתב התלונה לחבר הכנסת ועקנין כותב יו"ר 'אומץ', אריה אבנרי: "בכינוס שקיימה השבוע קבוצה הנקראת "ארץ ישראל שלנו" נמתחה ביקורת חריפה ביותר על שופטי בית המשפט העליון שפסקו בפרשת פינוי הישוב מגרון על ידי כמה פעילים ימין קיצוני. אחד מאלה שהשתלחו בשופטים העליונים היה ח"כ מיכאל בן ארי שאמר בן היתר "החונטה של ג'ובראן, גרוניס ואחרים לא תערער על החזרה שלנו לארץ". דבריו של ח"כ בן ארי נאמרו בהקשר לדברים חריפים ביותר שאמר באותו כנס פעיל ימין ברוך מרזל  "גרוניס ובייניש, זו נבלה וזו טרפה שפועלים לעקור כל דבר יהודי בארץ הזאת". אמירות אלו מהוות לדעת אומ"ץ התבטאויות קשות הגובלות בהסתה נגד השופטים היושבים על כס המשפט בישראל ויש לראותן בחומרה רבה ולגנותן מכל וכל".

עוד מוסיף אבנרי וכותב כי "אומ"ץ סבורה גם כי התבטאויות אלה אינן הולמות את מעמדו של ח"כ ופוגעות בו במענק שהוענק לו כחבר כנסת ובכבודה של הכנסת כולה". לטעמו "התעלמות מנסיבות המקרה הינה מבחינת העברת מסר שלילי לציבור שיכול להתרשם כי תקיפת מערכת בתי המשפט מותרת".

"תנועת אומ"ץ רואה בחומרה רבה את דבריו של ח"כ בן ארי ומבקשת למצות איתו את הדין", חותם אבנרי את דבריו.

בתגובה לדברים אומר ח"כ בן ארי כי: "מסתבר שלפי דעת אנשי "אומץ" חופש הביטוי שייך רק למי שנלחם ומסית נגד מדינת ישראל. מוזר שלא שמענו את אנשי אומץ מגישים תלונה כנגד זועבי או טיבי או גלאון שמגדפים ומסיתים נגד יהודים ונגד חיילי צה"ל , מכל מקום אשמח ללמד את אנשי "אומץ" כלל במשפטים ולפיהם יש  טענה שנקראת אמת דיברתי. אכן גובראן, גרוניס  וביניש הם חונטה שבוחרת את עצמה, פוגעת אנושות בדמוקרטיה ואני עומד מאחורי הדברים ונחוש להפוך את בית המשפט בישראל לבית משפטי יהודי, ציוני ודמוקרטי"

בהודעת התגובה שלו מדייק בן ארי ומצטט את דבריו המדוייקים בכנס המדובר. הוא כותב כי "התלונה הוגשה על רקע הדברים שאמר בן ארי  בכינוס ארץ ישראל שלנו שנערך בבית ציוני אמריקה בתל אביב  ולפיהם 'שופטי בג"צ הם חונטה סגורה גזענית ומפלה, החונטה של גובראן, גרוניס ואחרים לא תערער את החזרה שלנו לארץ ישראל' ". כמו כן הוא מזכיר כי אמר ש"רוב השופטים בבית המשפט העליון חברים בחונטה הסגורה המפלה בין דם לדם, ובין דין לדין וכי שופטי בית המשפט העליון הנאורים, לא אוכפים את החוק באום אל פחם אך הם גיבורים על אנשי מגרון".