טקס הדלקת המשואות אשתקד
טקס הדלקת המשואות אשתקדפלאש 90

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, קורא לשלב בן מיעוטים בין מדליקי המשואות בהר הרצל ביום העצמאות הקרוב.

"בישראל ישנן קבוצות שקשרו את גורלם ואת חייהם עם החברה הישראלית והם שותפים מלאים במפעל הציוני ובהגנה על קיומה של מדינת ישראל. לא ייתכן שבטקס הממלכתי המרכזי שבו אנו חוגגים את עצמאותנו לא יינתן לכך ביטוי. לא מדובר רק בעניין סמלי אלא במציאות חיים שאסור לנו להתכחש לה", אמר.

לדברי ריבלין, "אף שכבר פורסמו שמות מדליקי המשואות, אין לי ספק שניתן לתקן את המעוות, ולשלב בן מיעוטים בטקס. אני סמוך ובטוח שהוועדה המופקדת על ארגון הטקס תמצא את הדרך לעשות זאת. נושא הטקס השנה, המים כמקור חיים, איננו עניין ליהודים בלבד, כי אם לכל קבוצה בחברה הישראלית, דרוזים, ערבים, בדווים, וכל מי שחולק עמנו את החיים במדינת ישראל".

משרד ההסברה והתפוצות פרסם אתמול (ד') את רשימת מדליקי המשואות בטקס יום העצמאות הקרוב. הנושא המרכזי של הטקס, כפי שנקבע על ידי ועדת השרים לענייני טקסים וסמלים, הוא "מים כמקור החיים".  



אסתר אברהם - בוגרת מכון וינגייט, מטפלת באמצעות המים בנכי צה"ל ובאזרחים נכים.



מאיה בראון - תלמידת כתה י"ב בבית הספר משה שרת בנתניה. זכתה בפרס הראשון בתחרות מדענים ומפתחים צעירים על המצאתה "חיטוי מים באמצעות קרינת השמש".



רוביק דנילוביץ' - ראש עריית באר שבע, העיר שזכתה על פי המקורות לשמה על שום באר אברהם, שעל פי המסורת נחפרה במקום על ידי אברהם אבינו כמקור מים חיים בארץ שכונה. ראש העירייה ייצג את תושבי עירו ואת תושבי הדרום העומדים בפני מתקפת הטרור מעזה ומפגינים חוסן ועמידה איתנה מופלאה.



אלכס ויז'ניצר - יושב ראש דירקטוריון "מקורות", חברת המים של ישראל, המציינת 75 שנה להקמתה.

משה כהן - איש קק"ל, מהנדס אזרחי, הדמות המרכזית בהקמתם של כ-240 מאגרי מים ברחבי המדינה.

ליאור לפבר - תלמידת כתה י"ב בבית הספר ליאו בק בחיפה, מדריכה בתנועת הצופים בשבט צופי ים. בשנה הבאה תתגייס לצה"ל ותצטרף לקורס חובלים.

אורי מורן - מחנך בכפר הנוער על שם ב.צ. מוסינזון בהוד השרון. מדריך את תלמידיו הלכה למעשה לניצול מחזורי המים, לחסכון במים ולשמירה על הקרקע.

הרצל נאור - מומחה בהידרולוגיה שימושית. ריכז במשך עשרות שנים את פיתוח מקורות המים באזור הערבה.

אורית סקוטלסקי - דוקטורנטית בתחומי אקולוגיה ומדיניות סביבתית, רכזת תחום המים בגף לשימור הסביבה בחברה להגנת הטבע.

שלמה צוויפלר - חקלאי מהוד השרון. הנהיג שיטות השקיה שמנעו בזבוז של מים וחינך חקלאים ובני נוער לחסכון במים.