"תותחי פייסבוק" בשומרון

שבועות לאחר סיור "תותחי הפייסבוק" בשומרון, שהביא בעקבותיו כ-300 אלף צפיות בתמונות השומרון ברשת, סיירה השבוע קבוצה שניה של פעילי מדיה חברתית מרכזיים.

מדובר בעשרות "תותחי פייסבוק" ו"מכורי טוויטר", מרכזיים בסצנת הרשת החברתית בישראל אשר מעלים לרשת אחת לכמה שעות סטאטוסים חדשים ומשתפים עשרות אלפי חברים.



המשתתפים היו, רובם ככולם, תושבי מרכז הארץ והשרון, רובם בעלי דעות המזוהות עם המרכז-שמאל של הקשת הפוליטית, וכמעט כולם לא דרכו מימיהם בישובים ביהודה שומרון.

המשתתפים אותרו ע"י פעילי ועד מתיישבי השומרון בניהולו של שגיא קיזלר רכז פעילות הועד, והוזמנו לסיור מקיף בשומרון, מתוך כוונה כי המשתתפים בסיור חלקו את תובנותיהם עם עשרות אלפי חבריהם הוירטואליים ברשת. רבים מהמשתתפים נרשמו ביוזמתם לסיור בעקבות הפרסום הרב ברשת לו זכה הסיור הקודם של הבלוגרים בשומרון וההדים הנלהבים שלאחריו.



הסיור החל בקפה ועוגה בלשכת ראש המועצה האזורית שומרון, ובסקירה ומצגת מקיפה על ההתיישבות ממנהל היחידה האסטרטגית ויועץ ראש המועצה יוסי דגן, העומד בראש המיזם "שומרון נעים להכיר".



משם יצאו "תותחי הפייסבוק" לישוב ולאזור התעשייה ברקן, לאריאל, רחלים, איתמר, לארוחה אורגנית בחוות "גבעות עולם" ולאלון מורה.

שיאו של הסיור, שהודרך ע"י בועז העצני מועד המתיישבים, היה במפגש עם מייסד ההתיישבות בשומרון ויו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר, שלאחריו המשיכו אנשי המדיה לביקור בישוב מגרון כאורחי ועד מתיישבי בנימין, שם נפגשו עם תושבי הישוב.



ואכן, בקצב הדינמי של הרשת, בתוך זמן קצר החלו המשתתפים שנחשפו למראות השומרון להעלות סטאטוסים ותמונות נוף מהשומרון לרשת, תמונות אשר יצרו מיד מאות דיונים ואלפי תגובות.



כבר בסיומו של יום הסיור, העלו רבים מן המשתתפים תיאורים מפורטים של הסיור ושל תחושותיהם כתוצאה ממנו, תיאורים אשר גררו מיד לחיצות "לייק", שיתופים, דיונים ותגובות.



במיזם "השומרון - נעים להכיר", הביעו סיפוק מהחשיפה הגבוהה אליה הגיעו הסיפורים ובעיקר התמונות מהסיור בשומרון, וכן בהתלהבות בקרב פעילי המדיה החברתית בישראל להגיע ולסייר בשומרון.



"אם עד החודשים האחרונים השמאל הקיצוני הכתיב את האופנות ברשת החברתית" – מסביר יוסי דגן, "בחודשים האחרונים אנו מתחילים לראות שינוי מגמה ראשוני, והרבה מכך נוצר בזכות הגעת מובילי דעה ברשת לסיורים בשומרון.  הרשתות החברתיות הפכו בשנים האחרונות לאחת המדיות המשפיעות ביותר, לעיתים אף יותר מהעיתונים ומתחנות הרדיו. בשנים האחרונות חרטנו על דגלנו במועצה האזורית שומרון כמטרה אסטרטגית וראשונה במעלה, לצד תנופת הבניה, את נושא ההסברה –ואנו צריכים להיות גורם דומיננטי ומשפיע במדיה הזו, בפייסבוק ובטוויטר".



מיזם הסיורים "השומרון – נעים להכיר", הושק לפני כחודשיים כפרויקט ההמשך לסיורי האח"מים שמקיימת בשנים האחרונות המועצה האזורית שומרון, והוא מיועד לציבור הרחב. מאז תחילתו של הפרוייקט, לפני כחודשיים, נרשמו כבר כ-350 אוטובוסים של מטיילים מרחבי הארץ.



"האוייב הגדול של ההתיישבות הוא הבורות" – מסביר ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה – "הסיורים בשומרון הם מעין דרך עוקפת תקשורת, המאפשרת לציבור בישראל לראות בעינים את ההתיישבות, ולהתחבר לצדקת הדרך של המעשה הציוני בשומרון, כמו גם לאתרי התנ"ך, לנופים ולאנשים".