עשרות מתושבי שכונת רמות בירושלים התכנסו אמש (מוצ"ש) לעצרת חיזוק בעקבות מותו של אברהם צבי גלינסקי ז"ל במהלך טיול בואדי קלט.

בעצרת ההתחזקות נאמו: הרב ברוך שפירא, ראש ישיבת "קול תורה", בא למד הבחור, והרב מנחם שטיין, מרצה בתנועת "ערכים". לפני כשבועיים טייל גלינסקי יחד עם ארבעה חברים מישיבת "קול תורה" בנחל פרת כשלפתע נעלם. סמוך לשעה 16:00 הוזעקה יחידת החילוץ 'מגילות' אל המקום כדי לסייע במציאתו. כעבור זמן קצר נמצא הבחור ללא רוח חיים במאגר מים בנחל.

חיים ויינגרטן ראש אגף המבצעים בזק"א, סיפר בשיחה עם ערוץ 7 לפני כשבועיים כי "יחידת חילוץ מגילות שנקראה למקום הגיעה, והתחילה בסריקות. כעבור 40 דקות מצאו המחפשים את כובע בתחתית הנחל. התברר שכנראה הוא מעד מהשביל ונפל למטה לתוך באר של שני מטר. הוא כנראה קיבל מכה ונפטר".

"הבחורים היו בהלם", הוא מספר "הם לא עיכלו את זה. הם כל הזמן עמדו שם ורעדו, הם בחורים צעירים בני 18 בערך. איך נפל עליהם הדבר הזה, איך הוא נעלם והם לא ראו או שמעו. פתאום הם רואים שמוציאים אותו מהמים ומבצעים בו החייאה. הם היו שם והתפללו, פשוט הם היו אומללים אין מילים אחרות".

ויינגרטן מוסיף "אין שום בעיה לטייל בעונה הזאת של השנה, מזג אוויר מצויין. זה נחל שאפילו ילדים יכולים לטייל שם, זה לא משהו מסובך או קשה. הם פשוט הלכו והוא נעלם להם חיפשו וצעקו לא ראו כלום, קראו לאנשי החילוץ והם ישר הגיעו. למזלנו הוא היה עם כובע של בחורי ישיבה, הוא זוהה בקרקעית המים".

 

הרב ברוך שפירא - ראש ישיבת "קול התורה"                          
הרב ברוך שפירא - ראש ישיבת "קול התורה"
הרב מנחם שטיין
הרב מנחם שטיין

                                                                 קובי מור צלם "חדשות 24" תיעד