השר משה כחלון
השר משה כחלוןצילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, פנה היום במכתב למנכ"ל חברת "הוט טלקום" בעניין תלונות שהמשרד מקבל מהציבור על כך שהחברה מסרבת לספק שירותים ליישובים מסוימים, בטענה כי הדבר כרוך בעלויות כבדות של פריסת רשת גישה למקום וכי בשל הביקוש הנמוך החברה לא תוכל להחזיר את השקעתה.

לערוץ 7 נודע כי תלונות הגיעו למשרד מתושבי יהודה ושומרון, מישובים בדרום ובצפון.

ממשרד התקשורת נמסר כי במגמה לאכוף שירותי תקשורת אוניברסאליים לכל דורש, הנחה המנכ"ל את אגף הפיקוח במשרד התקשורת לקיים פעילות פיקוח קפדנית ולדרוש מהחברה את מלוא המידע הנחוץ לבירור היקף הפרישה ומידת העמידה בחובת אספקת שירות לכל דורש.

במשרד מציינים כי בסוף 2011 הוקמה ועדה מייעצת לעניין חריגים לחובת השירות האוניברסלי. בתקופה הקרובה תקבע הועדה את סדרי עבודתה ואת מתכונת הגשת בקשה לחריגה ותפרסמם לציבור, מייד לאחר מכן תוכל "הוט טלקום" לפנות אליה בבקשות פרטניות לכל חריגה מקיום חובת השירות לכל דורש.

במשרד התקשורת מוסיפים כי למרות שפרישת התשתיות ע"י בזק רחבה יותר, באופן משמעותי, משל " הוט טלקום", מנכ"ל חברת " בזק" קיבל אף הוא מכתב דומה.