הבית בצפון ירושלים
הבית בצפון ירושליםאריה קינג

ביום חמישי בבוקר נכנסו אנשי הקרן לאדמות ישראל למבנה בירושלים השייך ליהודי ולפני מספר שנים פלשו לתוכו ערבים.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם העומד בראש הקרן, אריה קינג, שסיפר על הכניסה למבנה - כניסה שעברה ללא התנגדות הערבים שהתגוררו במקום.

מדובר בארבע יחידות דיור, הממוקמות בתפר שבין שכונת בית חנינה לבין תל אל פול, גבעת שאול המקורית, הגבעה עליה בנה המלך חוסיין את ארמונו. המבנה ממוקם כ-400 מטרים מערבית לארמון.

את המבנה רכש כבר לפני כשלושים וחמש שנים יהודי, אך שני ערבים פלשו אליו והתגוררו בו באין מפריע. לפני כשמונה שנים החל קינג לנהל מאבק משפטי להוצאתם של הערבים מהמבנה ואכן בתום הליך ארוך פסק בית המשפט לפני כחצי שנה כי על המתגוררים הערבים שבמקום לפנות את המבנה עד סוף שנת 2011.

בראשית שנת 2012 פנתה הקרן לבית המשפט על מנת שיורה על אכיפת הפסק וביהמ"ש הורה לבצע את ההליך עד יום ה-1 במרץ ולאחריו ניתן יהיה לבצע את ההליך בעזרת הוצאה לפועל. "12 שעות לפני שהגענו כדי לבצע את המהלך לאחר תיאום עם הוצאה לפועל הודיעה לנו משטרת ירושלים שאי אפשר לבצע את הפינוי כי יש פגישה של נתניהו עם אובמה והדבר יפריע לפגישה.

לא אהבנו את התשובה אבל היועץ המשפטי לעיריית ירושלים הבטיח שבמועד הבא העירייה תעמיד את כל הכוחות לרשותנו. נקבע שהפינוי יבוצע עד יום ה-30 במרץ. חיכינו שייקבע מועד אבל לא הגיעה תשובה ולכן הודענו שניאלץ לבצע את המהלך לבד כשלוחי ההוצאה לפועל", אומר קינג המציין כי מדובר בהחלטה קשה מבחינתו שכן מן הראוי והנכון הוא שהמשטרה היא שתבצע את המהלך כחלק מיישום הריבונות הישראלית בשטח.

לקראת ביצוע המהלך הזמינה הקרן צעירים המעוניינים בכך להשתתף בביצוע הפינוי ובתיעוד מצולם של האירוע. קינג ממשיך ומספר כי אנשי הקרן והמתנדבים הגיעו כבר ביום רביעי כדי לבצע את הפינוי אך המשטרה שנערכה לכך בלמה אותם ומנעה מהם מלהגיע למקום. קינג תוהה כיצד קורה שהמשטרה מונעת יישום הנחיה של החוק בשבוע בו מתבטא ביהמ"ש בתקיפות על החובה לבצע את פסיקות בית המשפט, זאת בפרשת מגרון כזכור.

לאחר שלא התאפשר ביצוע המהלך ביום רביעי פנו אנשי הקרן לעורך דינו של הערבי שהתגורר במבנה ומתברר שדווקא הוא היה זה שיצר קשר עם המשטרה וביקש ממנה לאפשר לאנשי הקרן להיכנס למבנה והבטיח שמהלך הפינוי יתבצע באין מפריע ולא יתסיס את הרוחות.

אם לא די בכך מסתבר שהערבי המתגורר במבנה נערך מבעוד מועד ועזב את המקום עוד קודם שהגיעו לשם אנשי הקרן, וזאת לאחר ש"שכנענו את הערבים להתפנות מרצונם", כלשונו של קינג המספר ש"המשטרה לא האמינה ולא נתנה לנו להיכנס, ולכן נכנסנו רק ביום חמישי בבוקר".

אז איך משכנעים ערבי לעזוב בית אליו פלש לפני מספר שנים ומאז הוא מתגורר בו כאילו היה זה ביתו שלו? קינג לא מנדב הרבה מידע אך רומז ש"אנחנו לא מתביישים בכך שאנחנו מציעים פיצוי כספי ומוכנים להיפרד מהרבה כסף גם תמורת מה שלא מגיע להם. זה גם מניב שקט בגיזרה".

עוד מציין קינג כי מהלך הפינוי מרצון בוצע מול אחד מהמתגוררים בשני המבנים השייכים ליהודי שרכש את המקום לפני כ-35 שנים. האחד כאמור עזב והשני טרם. כעת מקווים להגיע להסדר מרצון גם מולו. לדברי קינג במקום מתוכננת לקום שכונה יהודית חדשה בשם 'נוף שמואל' בשל התצפית הישירה ממנה לעבר קבר שמואל הנביא, ולפי שעה מתוכננות להיבנות במקום כ-50-60 יחידות דיור.