אורי מקלב
אורי מקלבצילום: פלאש 90

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ הרב אורי מקלב, שיגר בימים האחרונים מכתב לפרקליט המדינה, משה לדור, בו הבהיר כי על פרקליטות המדינה לקבוע נוהל במתן אישורי קבורה, זאת על מנת למנוע סבל מיותר ממשפחות נפטרים.

מקלב שיגר את המכתב בעקבות מספר אירועים של מוות בעריסה בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ.

במכתבו כותב ח"כ הרב אורי מקלב כי "הפרקליטות מערימה קשיים ומוסיפה כאב על כאב המשפחה במקרי שכול, כאשר מדובר במוות טבעי".

ח"כ הרב מקלב מתאר במכתבו את אחד המקרים שהתרחשו לאחרונה, כאשר בעיר מודיעין עילית התקבלה קריאה במוקד מד"א על תינוק בן חמישה חודשים ללא רוח חיים, לאחר כחצי שעה נקבע מותו הטראגי של התינוק על ידי רופא, כשלאחר מכן הגיע קצין אח"ק במשטרה, חקר את האירוע ואת הרופא שקבע את מותו וכעבור שעה סיים את חקירתו והביע את חוות דעתו כי אין מניעה להביאו לקבורה.

למרות זאת ולמרות הסבל הרב שהתווסף למשפחה בהשהיית הקבורה, עיכבה פרקליטות מחוז תל אביב את אישור הקבורה בבקשה כי רופא מהמכון לרפואה משפטית יאשר את מסקנותיו של הרופא. על אף שהחקירה הסתיימה ונקבע כי מדובר במוות טבעי, בפועל, קובל מקלב, רק לאחר מספר שעות נאותה הפרקליטות לאשר את הבאתו של הפעוט לקבורה, מבלי להתחשב בצער וברגשות המשפחה.

"התנהלות זו", מוסיף ח"כ מקלב, "גורמת לסבל ולהתמרמרות גדולה למשפחה ולסביבה, ולכן נדרשת הנחיותיך בהתאם על מנת לקיים כבוד המת ולמנוע ביזויו וסבל וכאב מיותרים".