הרב יעקב יוסף, בנו של מנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף, העביר לפני כשבוע שיעור על הלכות פסח בירושלים. באמצע השיעור אמר הרב כי עוגיות פפושדו הן חמץ ואסור לאכול מהן כל השנה.
"מי שרוצה לאכול מצה עשירה, מעיקר הדין מותר", אמר הרב יוסף, "בפפושדו, פס היצור עשרים ושבע דקות. שאני ביקרתי שם לא היה משגיח, אלא היו שם הגויים הפועלים ובעל בית החרושת. כל היין שהיה שם הוא יין נסך ולא רק לגבי הפסח . הרב מרדכי אליהו זצ"ל צעק במשך כל השנים שזה חמץ".
הרב יוסף סיפר על פגישתו עם אביו, הרב עובדיה יוסף בנושא. "הייתי לפני חודש אצל אבא, ופעם ראשונה שאבא דיבר איתי בנושא הזה והוא היה רגוע. תמיד היו מסיתים אותו נגד חכם מרדכי. הוא אמר לי למה אתה אומר שזה חמץ? אמרתי לו, אני הייתי שם והמשגיח לא היה, זה יין נסך, לא רק חמץ. אבא היה מאוד מופתע. פעם ראשונה אחרי 25 שנים שאבא שומע שיש בעיה עם העוגיות האלו. חבל שמסיתים את אבא".
לבסוף אומר הרב כי ניתן לאכול מצה עשירה, "בכל הסופרים יש מצה עשירה של מצות יהודה, ומצות הלפרין. שם זה בפיקוח מסויים. אין על זה הכשר בד"ץ, כי הם לא נותנים הכשר על קמח שאינו שמורה משעת קצירה. אבל בגלל שזה אותם כלים, לכן יש שם הפיקוח שלהם".