הכתובות לפני הנקיונות. חומש
הכתובות לפני הנקיונות. חומשד"ר גדי אשל

צוות של אנשי 'חומש תחילה' ניקו בימים האחרונים את כתובות הנאצה וצלב הקרס מקירות בריכת המים שבחומש.

נזכיר כי בעת עליית חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי לחומש, לפני כחודש, גילו המבקרים כי בריכת המים שהייתה לסמלו של המקום רוססה בכתבות נאצה ובצלבי קרס.

בעקבות הדברים סיפר יו"ר החוג לשעבר ד"ר רון בריימן שהשתתף בסיור לערוץ 7 על שראו כשהגיעו למקום: "ראינו את הבריכה המפורסמת, השקפנו לעבר מישור החוף וראינו אותה כשהיא "מעוטרת" בצלב קרס. ראינו בכך הצהרת כוונות למי שטימא את המקום". בריימן הוסיף והשתאה לנוכח שתיקת התקשורת סביב האירוע. "כשם שהתקשורת נזעקת למראה כתובת 'תג מחיר' היא צריכה להיזעק למראה צלב קרס", אמר לאחר שניסה לפרסם את הדברים אך הדברים לא זכו למשוב כלשהו מצידה של התקשורת הכללית.

על תחושות הזעזוע שליוו את המסיירים במקום סיפר בריימן: "כאשר יהודי רואה צלב קרס זה מעורר פלצות, קל וחומר כשהוא מופיע על חורבותיו של ישוב יהודי שהיהודים גורשו ממנו" אמר והוסיף כי הדברים מעידים "משהו על מידת השליטה של צה"ל במקום".

כאמור, בימים האחרונים הגיעו למקום אנשי 'חומש תחילה' וצבעו את הבריכה מחדש במקומות שרוססו. ד"ר גדי אשל, מהאחראים למבצע הניקיון מספר על תחושותיו המעורבות גם לאחר ביצוע הניקוי. "השמחה על הסרת הזיהום היא בעירבון מוגבל מאוד! למה? - כי בהעדר נוכחות יהודית רצופה קבועה ורשמית בחומש, מועד כל תיקון - כמו כל מעשה בנייה בכלל, להתנכלות ולזיהום מחדש; כל יום ממש. זה כמו לכבוש הר ושטח מפתח, אך מיד לסגת ממנו, ולהפקירו לאויב, להפקיר ככה סתם. להפקיר, כמו שחומש - שטח "C" לכל דבר ועניין, מופקר בכוונת מכוון".

אשל מספר כי "אשר לתיקון הצבע עצמו, ה"פיניש" עדיין לא סופי: יש הבדלי גוונים בצבע. הבדלים, שנובעים מכך שהגוון של צבע היסוד, שהוכן במיוחד לצביעת הבריכה ושימש לכיסוי הזיהום, שונה מגוון צבע האקריל בו נצבעה כלל הבריכה". עם זאת הוא מוסיף ואומר כי אנשי 'חומש תחילה' מתכוונים לבצע את הליטוש הסופי של הצבע, בהקדם. "עם השיבה לחומש", כלשונו.

ביום שלישי של חול המועד פסח מתוכנן אירוע גדול בניצוחה של מועצת שומרון ובו הפעלות לילדים, המופע של אסי ופולקע', המופע המלא של 'קרליבך חי' ואטרקציות נוספות. יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר אמר: "חמש שנים מאז שחודשה ההתיישבות בחומש ראוי לשוב ולחזק את הניסיונות לחזור לשם במלוא העוצמה. סיורים של שרים, ח"כים ורבנים למקום מקרבים אותנו לשם ובוודאי קריאה גדולה של ציבור אוהבי ארץ ישראל ברצוננו לשוב ולחדש את ההתיישבות שנחרבה שם ללא סיבה וללא תועלת. דווקא האירועים בדרום שבים וממחישים את הטיפשות וחוסר המחשבה ב''התנתקות'' שהכפרה עליה תהיה חזרתנו לשם בעוצמה כפולה ומכופלת".

ראש המועצה האיזורית גרשון מסיקה אמר לקראת הארוע "המשימה העיקרית שלנו היא להביא הן את מקבלי ההחלטות והן את עם ישראל כולו לבקר בשומרון ולראות בעיניים. מי שמגיע ורואה ללא התיווך המסית בתקשורת מתחבר לעשייה הציונית הכי מקיפה וחשובה במדינת ישראל. אנו נמשיך להשקיע בנושא כדי לעקוף את ההסתה ולהעמיק את הפרחת השומרון לטובת מדינת ישראל. "אנחנו מצפים מממשלת נתניהו להיות נאמנה למצע שבשבילו בחרו אזרחי מדינת ישראל, ולתקן את עוולות הממשלות הקודמות בראש ובראשונה את עוולת הגירוש ולהקים את חומש מחדש".



קצובר מוסיף ואומר "חמש שנים מאז שחודשה ההתיישבות בחומש ראוי לשוב ולחזק את הניסיונות לחזור לשם במלוא העוצמה. סיורים של שרים, ח"כים ורבנים למקום מקרבים אותנו לשם ובוודאי קריאה גדולה של ציבור אוהבי ארץ ישראל ברצוננו לשוב ולחדש את ההתיישבות שנחרבה שם ללא סיבה וללא תועלת. דווקא האירועים בדרום שבים וממחישים את הטיפשות וחוסר המחשבה ב''התנתקות'' שהכפרה עליה תהיה חזרתנו לשם בעוצמה כפולה ומכופלת".