פרשת הסחיטה לכאורה באתר "בחדרי חרדים" מסתעפת. אחד העובדים לשעבר באתר חושף מה שהוא מכנה "סוד כמוס של אנשי האתר", שזיעזע אנשי פרסום רבים.

העיתון ישראל היום חושף היום (רביעי) ראיון עם עובד לשעבר באתר, שטוען שאנשי האתר השתמשו באופציית "רענון" דפי האינטרנט כדי להוסיף צפיות פיקטיביות באשכולות המדוברים, ולא ספרו כתובת IP של מחשבים, כפי שנהוג לעשות. כך, לדוגמה, הודעה ישנה בפורום על כך ש"לפני 21 שנה החלה מלחמת המפרץ" קיבלה 337 צפיות, ולאחר לחיצת רענון הדף שמונה פעמים, זכה לפתע האשכול ל-345 צפיות, כביכול.

"זה הטריק. אפשר לעשות מאות פעמים 'רענן' על הדף וזה נספר ומפורסם כעוד צפייה. כך הגיעו באתר לאלפי צפיות כביכול. בדרך זו, אם לאנשי השיווק והפרסום של חברה מסוימת יש עוקב פשוט בגוגל ששולח מייל בכל פעם שבה מוזכר הלקוח שלך, הם היו מקבלים התרעות, נכנסים ופתאום רואים נניח 7,000 איש שקוראים דברי ביקורת על החברה. כתוצאה מכך הם היו נבהלים, פונים לראשי האתר ואז היה מתחיל מו"מ כספי.

"הרבה פעמים הטענה שהיו שומעים הפונים המבוהלים היא ש'זה מה שהאזרחים מספרים, זה חופש הביטוי', או מילים כמו 'אנחנו לא יכולים לשמור על כולם', ויום לאחר מכן היו חברות הפרסום או השיווק מקבלות הזמנת פרסום מהאתר ונאלצות לשלם". את תגובת האתר לא ניתן היה להשיג.

עו"ד שרון קינן, פרקליטו של החשוד המרכזי, מסר אתמול "מרשי מכחיש את כל החשדות. חבל שבמה של מאות אלפי אנשים הופכת, בגלל יחצנים וריבים משפטיים, לכלי ניגוח ופגיעה". לדברי הפרקליט, מעשיו של מרשו אינם פליליים ומדובר בהצעות פרסום. "זה אולי מכוער אבל לא פלילי", אמר עו"ד קינן.