מקווים לנס
מקווים לנסצילום: פלאש 90

בבית החולים נפטר הערב (רביעי) אחד התאומים הפגים של משפחת נקר, משה בן אורלי. התאומים נולדו בשבוע ה-27 להריון, ומצבם הרפואי הוגדר קשה.

בנימין יוחנן נקר, אביו של הפג, סיפר אחר הצהריים בשיחה עם ערוץ 7 על המצב הקשה. "קראו לנו מבית החולים בגלל שהתינוק הקטן, משה בן אורלי, נמצא בסכנה ממשית, וזה יכול להיות עניין של שעות וזה יכול בע"ה גם להסתדר. ארגנו תפילה המונית בן השעות 16:00 - 16:30 ואנחנו מבקשים מכל מי שיכול לקרוא מפרק קי"ט בתהילים את אותיות שמו, לרפואה שלימה. כל אחד במקומו יגיד תהילים וישנם תיקונים מיוחדים שגם נעשים".

"אני מודה לכל מי שעוזר לנו בניסיון להציל את הבנים. אנו עושים את המירב והקב"ה קובע בסופו של דבר מה הדבר הנכון שיקרה, אבל השתדלות מירבית והתחזקות באמונה זה התפקיד שלנו" אמר נקר.
 
הערב מסר האב כי בנו משה נפטר בבית החולים. המשפחה מבקשת להתפלל לרפואת אחיו הפג אליהו בן אורלי.
 

בתחילת השבוע שוחחנו ביומן ערוץ 7 עם אביהם של הפגים, בנימין יוחנן נקר.

נקר מספר כי לאחר 13 שנות נישואים בהן לא נולדו לו ולרעייתו ילדים פנו לאפיק האם הפונדקאית ולאחר שהשקיעו סכום של 370 אלף שקלים שנאספו מתורמים התקדם ההיריון יפה עד שהגיע השבוע ה-27, "ואז פתאום היו צירים וירידת מים. היא לקחה מונית להר הצופים, בית החולים הקרוב ביותר למעלה אדומים שם היא גרה", מספר נקר.

האם הפונדקאית יולדה והפגים הועברו מיידית לפגיה כשמשקלו של האחד הוא 900 גרם ושל האחר 670-700 גרם. מאוחר יותר נקראו בשמות על מנת לאפשר תפילה עבורם. הפג הגדול יותר נקרא אליהו והקטן משה.

עוד מוסיף נקר ומספר כי רופאי המחלקה מדווחים להורים על התדרדרות במצבם ופגיעה מוחית ברמות קשות. "הרופאים לא נותנים סיכוי לחיות, ואומרים שאם יחיה תהיה פגיעה קשה של פיגור או עיוורון", הוא אומר ומציין כי אחד הפגים, הקטן יותר, מוגדר בדרגה 4, הגבוהה ביותר מבין ארבע דרגות הפגיעה המוחית ואילו הפג השני מוגדר בדרגת פגיעה 3, ולו נותנים הרופאים סיכוי קטן מאוד, כלשונו.

כעת, כאמור, בני המשפחה ומכריהם מגייסים רבים ברחבי הארץ לתפילה ולעשיית מצוות. "אני מרגיש שיש כאן גם תיקון לצער השכינה", הוא אומר ומציין כי אמנם הרופאים עושים עבודה מסורה ומקצועית אך מתקשה לשכוח שיחה אחת עם אחת הרופאות שלדבריו היה בה כדי לפגוע ברמת האמונה שבו. "זה מאוד מדכא לשמוע. הם צריכים להגיד את מה שהם יודעים, אבל לא לשתק את האדם", הוא אומר ומדגיש כי לא מדובר בכלל הרופאים וקיימים גם רופאים שנוהגים ברגישות ומחזקים את רוחם.

בהקשר זה הוא מזכיר את דבריו של הרופא המטפל ברב יעקב יוסף שגם אחרי שנוכח במצב הרפואי הקשה אמר ש"המצב הוא כזה אבל אצלכם הדתיים זה עובד אחרת...".

בני המשפחה מבקשים להתחזק במצוות, בלימוד ותפילות ולומר פסוקי ספר קי"ט בתהילים על פי שמותיהם של הפגים: משה בן אורלי ואליהו בן אורלי.