נתניהו וברק במליאת הכנסת
נתניהו וברק במליאת הכנסתפלאש90

ערוץ 10 מביא הערב את "מאחורי הקלעים" של ההחלטה המשותפת של בנימין נתניהו ואהוד ברק לפנות את בית המכפלה בחברון.

"החלטתי לבצע את הפינוי הבוקר. אם נשאיר אותם שם בפסח הם יתגברו את המקום. והם מתכננים גם לעשות לי שם סדר המוני", אמר ברק לנתניהו.

נתניהו הסכים למהלך של שר הביטחון אך ביקש בשיחה בין השניים כי אם יתברר בעתיד שהבית נרכש כחוק יוכלו המתיישבים לחזור. כמו כן ביקש נתניהו כי עד אז יאובטח המקום ושלא יהיה ניתן לחזור אליו.

שר הביטחון אהוד ברק אמר היום במסיבת עיתונאים בתל אביב כי הפינוי של הבית נעשה בהוראתו והדגיש כי לא יאפשר לקבוע עובדות בשטח שלא כחוק. לדבריו עדכן את ראש הממשלה בפינוי והביע תקווה שלא יהיה צורך בפינויים כאלה בעתיד. שר הביטחון הבהיר שתימשך בדיקת חוקיותו של הליך רכישת הבית.



שר החוץ ליברמן אומר כי כל הטיפול בפרשת "בית המכפלה" בחברון התנהל בצורה שגויה, מבחינה מהותית ומבחינה קואליציונית. אי אפשר להשתמש בטענה של קדושת זכות הקניין כדי לפנות יישוב שלם שהוקם לפני 13 שנה, ומנגד לא לכבד את זכות הקניין כשמדובר ברכישת בית בחברון בידי יהודים. לדבריו, הטיפול של משרד הביטחון בסוגיית ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון נועד להלהיט את הרוחות ולא לתת מענה לביטחונם של אזרחי ישראל הגרים שם. ליברמן קורא להעביר את כל הסמכויות בנושא ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון לועדת שרים מיוחדת שתשקף להערכתו נכונה את דעת הרוב בממשלה ובציבור.