איוב קרא. להפקיע מברק
איוב קרא. להפקיע מברקפלאש 90

סגן השר לפיתוח הנגב והגליל, איוב קרא, אומר לערוץ 7 כי הפינוי בחברון אתמול, היה ההשפלה בהתגלמותה, "בעיניי זה הדבר הכי הזוי שהיה אפשר לצפות שיקרה בתקופה כמו שלנו. זה לא בית המכפלה, אלא בית ההשפלה. השפילו כאן את אוהבי ישראל".

קרא קורא, להפקעת הסמכויות של משרד הביטחון בכל מה שקשור לאזרחי יו"ש. "אין הבדל בין חברון, מגרון וחולון. מי שמבין את המשפט הזה יודע לאן אני מכוון. אני קורא לכל מי שעיניו בראשו, לדרוש להפקיע את כל הפעילויות האזרחיות ביו"ש ממשרד הביטחון למשרד הפנים, מדובר פה בעשייה אזרחית. אין שום סיבה בעולם שהמתיישבים יהיו תחת חוק צבאי, הם חלק ממדינת ישראל וכך צריך להיות בכל מה שנוגע להליכי חקיקה וצדק".

סגן השר, קרא, אומר שהציבור בישראל צריך להצדיע למתיישבי חברון. "חייבים לקיים מייד דיון סביב הנושא הזה, אסור שנלך לכיוונים וזוויות אפלות. לכן מה שאנחנו צריכים לעשות, זה להתאחד בממשלה, ולהפסיק את הרדיפה הזאת אחרי אנשים שהם מלח הארץ ושכל אשמתם היא שהם אוהבי ישראל. הם שומרים עלינו בחברון וצריכים להצדיע להם ולשאת אותם על הכתפיים".

קרא מצהיר שממשלת הליכוד לא נבחרה כדי לגרש יהודים פעם נוספת. "אסור לנו לאפשר מראות זוועה כמו שהיו בגרוש מגוש קטיף. לא בשביל זה באנו למשול במדינת ישראל. קיבלנו קרדיט כדי לשמר כל פינה במדינת ישראל לרבות בית המכפלה, בשביל זה אנחנו בממשלה".