אריאל ופולארד אצל הנשיא
אריאל ופולארד אצל הנשיאפלאש 90

נשיא המדינה, שמעון פרס, אירח היום במשכן הנשיא בירושלים את אסתר פולארד, רעייתו של יונתן פולארד, אפי להב, יו"ר ארגון האקדמאים בירושלים, העומד בראשות הוועד לשחרור פולארד וראשי השדולה בכנסת חברי הכנסת אורי אריאל ורונית תירוש.

בפתח הפגישה אמר הנשיא פרס לאסתר פולארד "אני מאד מוטרד ומודאג מהידיעות האחרונות על בריאותו של יונתן. זכות יסוד שלי כנשיא היא להיות שליח מצווה ולפעול בכל הכלים העומדים ברשותי מול הממשל האמריקאי כדי להאיץ את שחרורו של פולארד. בכוונתי לפעול במהירות, מתוך שיקולים כבדי משקל ולפנות לנשיא אובמה בבקשה כי לאור מצבו הבריאותי הקשה ולאחר שישב שנים ארוכות מנשוא בכלא האמריקאי ישקול בחיוב לשחרר את יונתן פולארד מכלאו" הנשיא הדגיש כי "כנשיא מדינה החותם בעצמו על חנינות לאסירים בישראל אחד מהשיקולים המרכזיים בהחלטתי הוא מצבו הבריאותי של האסיר וזה יהיה אחד הנימוקים העיקריים שאעביר לנשיא אובמה מאחר ומדובר בשיקול הומניטרי מוסרי כבד משקל לאור מצבו הבריאותי הקשה."

אסתר פולארד אמרה לנשיא "כבוד הנשיא, הזמן הולך ואוזל. אני יודעת שאין אפשרות להקדים את פגישתך עם אובמה אך אינני ישנה בלילות. אני פונה אליך כאשתו של פולארד על מנת שתפעיל את השפעתך מאחר שאינני רוצה להיות אלמנתו. אין לאף אחד בישראל כבוד ומעמד כמו שלך בוושינגטון ואני מבקשת שתפעיל השפעה נדירה זו במקרה של יונתן. כוחותיו של יונתן אוזלים ואינני יודעת מה יקרה בפעם הבאה שאקבל שיחת טלפון המבשרת על בעיותיו הרפואיות." פולארד עדכנה את הנשיא כי על פי דיווחים שקיבלה הלילה יונתן עדיין נאבק להחלמתו בבית החולים וצוות הרופאים מנסה לייצב את מצבו. פולארד הדגישה כי חשוב לפעול לכך שבעלה לא יוחזר לבית הכלא ואמרה כי חזרתו לבית הכלא משמעותה גזר דין מוות. פולארד המשיכה ואמרה "אני מבקשת שתפנה היום לנשיא אובמה על רקע הומניטרי ותבקש ממנו שלא יחזור לכלא."

יו"ר השדולה בכנסת, חבר הכנסת אורי אריאל, אמר לנשיא "אני מגיש לך כבוד הנשיא מכתב המיועד לנשיא אובמה ובו 81 חתימות של חברי כנסת הקוראים לו לשחרר את יונתן פולארד. נודה לך מאד אם תעביר מכתב זה בפגישתך עם אובמה בחודש יוני הקרוב. "

חברת הכנסת רונית תירוש פנתה לנשיא ואמרה "ב-96' הענקת אזרחות ישראלית ליונתן פולארד והוכחת במעשה זה כי כל ישראל ערבים זה לזה. החתימות במכתב שאנו מגישים לך חוצות מפלגות ומשקפות את רצון כל העם בישראל המצפה לשחרורו של פולארד."

בסיום הפגישה הודו אסתר פולארד וראשי הוועד לנשיא המדינה על נכונותו להפעיל את מלא כובד משקלו לשחרורו של יונתן פולארד.