יותם כץ
יותם כץמתוך מחנה קיץ של הצופים

יותם כץ, הנער שנפצע אנושות מנפילת עמוד באירוע פורים בשבט צופים בצפון תל אביב, עתיד להשתחרר היום מבית החולים. כץ, שנפגע לפני כחודש יועבר לשיקום ב-"שיבא" תל-השומר.



אביו, ירון כץ, סיפר בגלי צה"ל כי "יותם הדהים את הרופאים, ההתאוששות שלו הייתה מהירה ומפתיעה". כץ סיפר כי "התליך אינו קצר, אך על פי מה שאנו שומעים מהצוות הרפואי עד היום התהליך הוא מהיר, ולמרות האופטימיות שהייתה כל הזמן - זה לא היה ברור שנגיע למקום בו אנו נמצאים היום ועוד כל כך כך מהר".



"שלומו משתפר מיום ליום, והיום כשנעבור לשיקום יאבחנו את מצבו ויתנו לו את הטיפול הנכון. הפגיעה העיקרית הייתה פגיעת ראש", סיפר האב, "היה לו גם שבר בירך והוא נאלץ לעבור מספר ניתוחים במהלך החודש האחרון, אך בזכות צוות רפואי מופלא בבית החולים איכילוב זה עבר בשלום".



"הוא היה מורדם ומונשם, ולאחר כארבעה ימים החל להראות סימנים ראשונים של חיים", שיחזר האב, "אלו היו רגעים מדהימים - הרגע בו הוא פקח את עיניו וניסינו לתקשר איתו דרך מצמוצים, לראות אם הוא מבין - והוא הגיב. הוא לא יכל לדבר כי הייתה לו הנשמה בתוך הגרון, לכן קבענו סימנים מוסכמים ש'לא' זו לחיצת יד ו'כן' זה מצמוץ, וזו הייתה התקשורת הראשונית".



"יותם הוא מוזיקאי", סיפר האב, "כשהיה בטיפול נמרץ ניסינו לחבר אותו חזרה למציאות דרך מוזיקה שהוא מכיר, ולבדוק אם הוא באמת איתנו".



"השמעתי לו דיסק שהוא הכין לטיול בר מצווה שעשינו יחד בצרפת, בו היה שיר מסוים שהוא התחבר אליו ושהתנגן גם בזמן הטיול ברדיו במקום מסוים", שיתף האב, "השמענו את הדיסק ליותם, דיברתי אליו ושאלתי אותו אם הוא זוכר את האירוע הזה".



"זה היה משהו מאוד ייחודי, אני לא זכרתי אפילו באיזו עיר שמענו את השיר, ופתאום שמעתי אותו ממלמל משהו ממלמל משהו דרך החמצן. הוצאתי לשתי שניות את מכשיר החמצן, ושמעתי אותו אומר סן טרופה - אני אפילו לא זכרתי שזה היה שם", נזכר האב בתרגשות.



האב סיפר כי "היום יותם כבר מודע למה שקרה, וכבר נחשף לרוב האינפורמציה. זה תהליך איטי של הבנה איפה הוא נמצא, מה הוא עושה שם, ולמה הוא עדיין לא יכול ללכת הביתה. בינתיים מתנהלת חקירה של המשטרה, אך אנחנו לא עסקנו בזה כי אנחנו 24 שעות מסביב ליותם".