הורוביץ
הורוביץפלאש 90

חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרץ) כינה את תושבי בית המכפלה שבחברון 'פורעי חוק'. התושבים המקפידים על הצגת נתונים ומסמכים רבים המעידים על חוקיות רכישת המבנה מאיימים בתביעת דיבה נגדו. כעת הוא אומר 'אדרבה' ומסביר: כל ההתיישבות בחברון היא בריונות ופריעת חוק.

בהודעה שהוא מפרסם כותב חבר הכנסת הורוביץ: "פולשי "בית המכפלה" בחברון הכריזו כי הם שוקלים להגיש נגדי תביעת דיבה משום שכיניתי אותם "פורעי חוק". אדרבה ואדרבה. ואני אגיד אפילו יותר מזה: לא רק אלה שפלשו לאותו בניין הם פורעי חוק, ולכן פונו משם, אלא כל ההתנחלות בלב חברון היא מעשה מתמשך של פריעת חוק ובריונות. וכדאי שלא נתבלבל: לא מדובר בסכסוך נדל"ני של בעלות על בית כזה או אחר. אלה מעשים שנועדו למטרה אחת: לסלק את הערבים ולמנוע פתרון מדיני".

עוד מוסיף הורוביץ וכותב: "אגב, הכהניסטים שם מעולם לא הסתירו זאת. הם גאים בכך. לפעמים המערכת היא זו שמעדיפה לעצום עין ואפילו לעודד אותם".

תושבי בית המכפלה שבים וקובעים נחרצות כי במהלך הרכישה אין כל פסול חוקתי וביום ראשון הקרוב מתכוון חבר הכנסת זבולון אורלב להציג בפני ראש הממשלה נתניהו את כל מסמכי הרכישה ולדרוש ממנו לסיים את בדיקת חוקיות רכישת הנכס בתוך 30 יום מרגע כניסתם של המתיישבים לבית כפי שהתחייב נתניהו לפני מספר ימים.

עוד נזכיר כי לדברי התושבים גורמים במינהל האזרחי אף טענו באוזניהם כי ככל הנראה אין כל בעיה חוקית בהליך הרכישה. התושבים מוסיפים וטוענים כי עצם העובדה שהצו שהוביל להוצאתם מהמבנה נתלה בסעיף של שמירה על הסדר הציבורי ולא בכל סעיף אחר מוכיחה בעצמה כי ברכישה עצמה חוקית לחלוטין, שאם לא כן הוצאתם מהמקום הייתה נתלית בסעיף משמעותי הרבה יותר.