ממשק חלונאי שמבטא שינוי מחשבתי ב-180 מעלות. C
ממשק חלונאי שמבטא שינוי מחשבתי ב-180 מעלות. Cגוגל

הבטה החדשה של ChromeOS, מערכת ההפעלה של גוגל שמיועדת למחשבים ניידים, עברה בבטה האחרונה שלה שינוי ממשק משמעותי.

הממשק החדש, שמכונה Aura, מציג מהפך של 180 מעלות בגישה של גוגל למערכת ההפעלה הזו: במקום שכל הפעילות של המשתמשים תתנהל בתוך החלון של הדפדפן, כעת יש ממשק שדומה יותר לשלוחן העבודה הרגיל של חלונות, OS X (מערכת ההפעלה של המקינטוש) ורוב ההפצות של לינוקס.

החל מגרסה 19.0.1084.17, גרסת הבטה הנוכחית של מערכת ההפעלה, שמיועדת למחשבי AC700 של Acerולסדרה 5 של Samsung, סביבת העבודה מאפשרת לבצע פעולות רבות מחוץ לגבולות הדפדפן, כולל האפשרות לפתוח מספר חלונות דפדפן כך שניתן להפעיל מספר יישומים במקביל כשכל אחד פועל בחלון משלו, וכולל אפשרות לגרור את פינות החלון כדי לשנות את גודלו לפי רצון המשתמש. כמו כן ניתן לשמור קיצורי דרך על שולחן העבודה ולקבוע תמונת רקע לשולחן העבודה כולו.

אבל השינוי המשמעותי ביותר בממשק הוא הוספת פס כלים בחלק התחתון של המסך. בדומה למה שאפשר לצבע בפס הכלים של חלונות 7, ניתן להצמיד אל הפס צלמיות של יישומים כדי שאפשר יהיה להפעיל אותם במהירות, בלחיצת עכבר בודדה. בנוסף, בפינה המרוחקת של פס הכלים, יוצגו נתונים כמו שעון, מצב סוללה ואיכות החיבור לרשת האלחוטית.

למרות ריבוי ההערכות על איחוד עתידי בין ChromeOS לאנדרואיד, מערכת ההפעלה של גוגל לטאבלטים וטלפונים חכמים, השינוי המשמעותי הזה בגישה של ChromeOS סותר את הרעיון שזה יקרה בקרוב. מדובר כעת בשתי מערכות הפעלה שפועלות בשתי שיטות מאוד שונות: אחת עם שולחן עבודה ואחת בסביבה בה רק יישום אחד פועל ותופס את המסך כולו.