סימני החניקה
סימני החניקהצילום: חברון

ארגון זכויות אדם ביש"ע הגיש תלונה למח"ש נגד שוטר מג"ב שתקף וחנק לטענתם ילד בן 9 תושב "בית המכפלה". האירוע התרחש בשבת האחרונה בשעה 7 בבוקר, לאחר שסוכריה אתה שיחקו הילדים נפלה בטעות לתוך השטח שהוכרז כ"שטח צבאי סגור" - מדובר ברחבה שלפני "בית מכפלה" הצמודה למאהל המחאה שהוקם ע"י מפוני הבית.

ביקש הילד מהשוטר להעביר אליו את הסוכריה. בתגובה, התגרה השוטר בילדים, וללא כל הצדקה הרים את הילד והחל לחנוק אותו תוך שהוא מרים אותו באוויר ומצמיד אותו לגופו. במשך למעלה מעשר דקות היה הילד תלוי באוויר כשמרפקו של השוטר חונק את צווארו, עד שלבסוף שוחרר ע"י מתפללי מניין ותיקין שהוזעקו ממערת המכפלה ע"י חבריו של הילד. ארגון זכויות אדם ביש"ע הגיש נגד השוטר, ליאור כהן, תלונה למח"ש.

בארגון מציינים כי מדובר באירוע חמור וכי הילד הותקף ללא כל הצדקה ותוך גרימת נזק רפואי ניכר לילד. עוד צויין כי רופא שבדק את הילד הבחין בסימני חניקה על צווארו, ובפצעים שנגרמו לו כתוצאה מהצמדתו לשכפ"ץ של השוטר.

ממג"ב נמסר בתגובה: "קבוצת נערים התגרתה בשוטרים וקיללה אותם, אחד מהנערים עוכב על ידי השוטרים. לאחר מכן החלה התקהלות במקום ואביו של הנער החליט לתפוס אותו, הוא משך אותו מהצוואר מעל הגדר והוציא אותו. הסימנים שיש לנער הם כתוצאה מהמשיכה של אביו. לא היה שום מגע ושום תקיפה בין שוטר לנער".