חברי סיעת האיחוד הלאומי קיימו היום (שני) סיור מיוחד באזור מודיעין ובנימין וצפו לעבר העיר הערבית "רוואבי" הנבנית בסמוך ליישוב עטרת.

חברי הכנסת אורי אריאל, אריה אלדד ומיכאל בן ארי החלו את הסיור באתר התיירות, נאות קדומים, שם קיימו סיור מודרך בסופו שמעו מפי מנהלי האתר על הקשיים הרבים בהם הם נתקלים בפיתוח, קידום ושיווק האתר לצד תשתיות ודרכי הגעה לקויים הדורשים תיקון.

חברי הכנסת עמדו מחדש על החשיבות החינוכית הרבה באתר בנאות קדומים והבטיחו לפעול על מנת להפנות יותר מבקרים ובני נוער לאתר.

הם המשיכו ליישוב עטרת ושמעו מפי נציגי היישוב על הפרויקטים הקיימים ובעיות הכבישים באזור. חברי הכנסת נדהמו לראות כי למרות ההבטחות עקפה מערכת הביטחון את כל כללי התכנון והמנהל הראויים ותחת טיעון כוזב של פרסום להתנגדויות על הכביש ברוואבי  אישרו למקימי העיר לסלול כביש גישה נרחב בשטחי c, כביש המסכן בתוואי שלו ובתחבורה העתידה להתקיים עליו גם את הביטחון וגם את הבטיחות באזור.

ח"כ אורי אריאל, שהתחייב לנציגי היישוב להכין עבורם תוכנית יישובית, אמר בסיום הסיור: "ההתפתחות המהירה של רוואבי מדאיגה מאוד, יש צורך דחוף למצוא פיתרונות שיימנעו פגיעה בדרכי גישה ליישובים הו מבחינה ביטחונית והן מבחינת תשתיות, ואני אפעל לכך באופן הדחוף ביותר יחד עם חבריי לסיעה".

ח"כ אריה אלדד: "הטיעונים כאילו פורסמו התנגדויות כחוק לכביש, כוזבים אלא אם כן בוצעו בחינמון דל תפוצה בזימבבואה. יחד עם חבריי חברי הכנסת אפעל לקיים פעילות פרלמנטרית כדי לבלום את הפעולות הבלתי חוקיות הללו ברוואבי.